USB disk. Langt væk :-(
Fra : Morten P

Dato : 03-06-09 19:52

Jeg skal have mig en harddisk med 5.1 + HDMI udgang.
Dette har jeg så fundet, men egentligt skulle jeg jo også gerne have et
netstik i den, men det har jeg så ikke fundet en disk der kan klare... [1]
(dette ville være det ultimative mål!)

Jeg har en trådløs router ved siden af den med RJ45 til computeren.

Men... når jeg nu kun kan få en disk med USB adgang og min computer er 20
meter fra den, hvad gør man så?

USB til RJ-45 virker sådan so-so... Dvs. ekstremt langsomt (hvilket jeg i
værste tilfælde kan leve med da film blot kan overføres om natten), men er
der andre muligheder?

[1]
http://dealextreme.com/details.dx/sku.25677

Fra : Morten P

Dato : 04-06-09 08:54

"Morten P" <spam@spam.spam> wrote in message
> Jeg skal have mig en harddisk med 5.1 + HDMI udgang.

Nevermind, der kom en ind på DX idag som har netstik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-06-09 11:22

Morten P skrev den 04-06-2009 09:53:
> "Morten P" <spam@spam.spam> wrote in message
>
> Nevermind, der kom en ind på DX idag som har netstik

Og hvad er DX? Bare hvis man skulle blive fristet :D

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-09 11:29

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> writes:

>Og hvad er DX? Bare hvis man skulle blive fristet :D

http://www.dealextreme.com/

Priserne er inklusiv porto, og betaling er via Paypal. Jeg har
handlet hos dem mange gange, og det virker fint. Leveringstiden
er dog noget varierende - fra få dage til et par måneder.

Mange af deres produkter er noget værre skrammel, men forholdet
mellem pris/kvalitet er ofte yderst fornuftigt. Og hvis dimsen
ikke virker, er prisen som regel lav nok til, at man bare kan
hælde den i skraldespanden.

Læs anmeldelserne af produkterne inden køb. DX er meget flinke
til at lade negative anmeldelser være - de er meget reelle at
have med at gøre. Husk også at kinesiske specifikationer kan
være lidt, øhm, overdrevne. Min telefon har et 4800 mAh batteri.
Det er nok tættere på 1500, men 4800 lyder jo en del bedre

Husk at Hong Kong ikke er medlem af EU, så pakker med en værdi
på mere end nogen-og-80 kroner risikerer at blive udtaget til
fortoldning.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten P

Dato : 04-06-09 21:34

http://dealextreme.com/details.dx/sku.25030

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-09 02:05

Morten P wrote:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> wrote in message
>
> http://dealextreme.com/details.dx/sku.25030

Så hellere give et par hundrede mere og få noget ordentligt, som f.eks.
en NMT, som kan spille ordentlig 1080p, og har jævnlige software
opdateringer og support af community osv.

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 07:24

> Så hellere give et par hundrede mere og få noget ordentligt, som f.eks. en
> NMT, som kan spille ordentlig 1080p, og har jævnlige software opdateringer
> og support af community osv.

Meget gerne!
Har du et link til en god en?
(Jeg googlede og NMT så ud til at være en paraply betegnelse?)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-09 08:07

On Fri, 5 Jun 2009 08:23:35 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

> Har du et link til en god en?
> (Jeg googlede og NMT så ud til at være en paraply betegnelse?)

Jeg kan varmt anbefale DViCO TViX HD M-6500A.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 11:50

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Jeg kan varmt anbefale DViCO TViX HD M-6500A.

Den koster så også 2500 uden disk, men det kan jo være den er det værd

Må jeg lige se på, det er lidt mere end mine oprindelige 900

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-09 12:44

On Fri, 5 Jun 2009 12:49:55 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

> Den koster så også 2500 uden disk, men det kan jo være den er det
> værd

Jeg har mit musik og mine film liggende på en Linux-server, der kører
NFS, så jeg har ikke noget at bruge en harddisk til i min TViX, men
man kan montere en almindelig 3½" SATA-disk, hvis man har brug for
det.

Efter min mening er den rigeligt pengene værd. Den kan afspille de
fleste formater, larmer ikke som en pc, og kan køre HD fuldstændig
flydende, også når den spoler i det, og også over nettet.

Man kan selvfølgelig godt få billigere afspillere, men jeg har ikke
set nogen, der var bedre.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kasper Lund

Dato : 05-06-09 13:18

Hej Asbjørn.

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> NFS, så jeg har ikke noget at bruge en harddisk til i min TViX, men
> man kan montere en almindelig 3½" SATA-disk, hvis man har brug for

Dvs at den kan mounte NFS drev dirkete med den software der ligger på?
Og hvad er det for en software der ligger på?

Hvad ligger OS'et på hvis der ikke medfølger en disk?

> Efter min mening er den rigeligt pengene værd. Den kan afspille de
> fleste formater, larmer ikke som en pc, og kan køre HD fuldstændig
> flydende, også når den spoler i det, og også over nettet.

Jeg har købt en Apple TV som jeg siden har fortrudt da den ikke kan
slukkes via remote, og da den ikke kan afspille HD film :( (Det var
ellers derfor jeg købte den).
Det gode ved den er at den kan køre XBMC. Ved du om Tvix'en kan det?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-09 13:31

On Fri, 05 Jun 2009 14:18:14 +0200, Kasper Lund <fake@usenet.dk>
wrote:

> Dvs at den kan mounte NFS drev dirkete med den software der ligger på?

Ja.

> Og hvad er det for en software der ligger på?

Det er pakket ind i en GUI, så man ser det ikke, men det ser ud til at
være Linux.

> Hvad ligger OS'et på hvis der ikke medfølger en disk?

På noget flash-halløj, tror jeg.

> Det gode ved den er at den kan køre XBMC. Ved du om Tvix'en kan det?

XMBC er vel en applikation, ikke en protokol?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kasper Lund

Dato : 05-06-09 16:48

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> være Linux.

> På noget flash-halløj, tror jeg.

> XMBC er vel en applikation, ikke en protokol?

Jeps, men den er portet fra den originale xbox til både windows, linux
og appletv. Så måske kan den også afvikles på tvix'en.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-06-09 16:57

On Fri, 05 Jun 2009 17:48:01 +0200, Kasper Lund <fake@usenet.dk>
wrote:

> Jeps, men den er portet fra den originale xbox til både windows, linux
> og appletv. Så måske kan den også afvikles på tvix'en.

Nå sådan. Det tror jeg ikke. Man har ikke umiddelbart adgang til et
CLI eller lignende.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-06-09 00:41

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nå sådan. Det tror jeg ikke. Man har ikke umiddelbart adgang til et
> CLI eller lignende.
>
> -A

På NMT platformen (svarer nogenlunde til TviX, samme CPU men anderledes
software), har man mulighed for at installere 3. parts software så man
har adgang til linux shell og kan lave lidt halløj der, bl.a. skrive
extensions osv.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-06-09 22:12

On Sat, 06 Jun 2009 01:41:04 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

> [...]
> software), har man mulighed for at installere 3. parts software så man
> har adgang til linux shell og kan lave lidt halløj der, bl.a. skrive

Det kan man også på TViX med 3.-parts software.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Morten P

Dato : 05-06-09 13:33

> [...]
> flydende, også når den spoler i det, og også over nettet.
>
> Man kan selvfølgelig godt få billigere afspillere, men jeg har ikke

Jeg er overbevist! Jeg finder den vbiligste netbutik og bestilelr straks

Tak

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 15:21

Hej,

> Efter min mening er den rigeligt pengene værd. Den kan afspille de
> fleste formater, larmer ikke som en pc, og kan køre HD fuldstændig
> flydende, også når den spoler i det, og også over nettet.

Jeg vil lige skyde ind at jeg har en tilsvarende TViX, dog med disk
monteret. Den larmer forstyrrende meget (den larmer mere end tidligere,
da en firmware-opdatering hævede blæserstøjen). Hvor meget man generes
af støj er naturligvis individuelt, men for mig larmer den nok til at
jeg kigger efter alternativer.

Mht. den medfølgende software er den langt fra fejlfri. Der kommer af og
til firmwareopdateringer, men min erfaring er, at der altid kommer nye
problemer hver gang de fixer noget. Eksempler på softwareproblemer er
eksempelvis at man ikke kan spole i visse typer film, at lyden
forsvinder under afspilning (man kan så stoppe filmen og starte igen for
at få lyd på igen), samt at visse film får boksen til at genstarte.
Endeligt har jeg oplevet at den ikke kunne afspille visse .mkv-filer.

Hvis man vil benytte den til musikafspilning synes jeg også softwaren
har en del mangler. Det kunne eksempelvis være rart, hvis man kunne
kopiere sin musiksamling over på disken og vælge shuffle - men
shuffle-funktionen virker ikke på tværs af underbiblioteker, så det er
ikke optimalt for mig.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-06-09 00:48

Jens Kristian Søgaard wrote:
> [...]
> da en firmware-opdatering hævede blæserstøjen). Hvor meget man generes
> af støj er naturligvis individuelt, men for mig larmer den nok til at

min NMT-baserede HDX1000 har ingen blæser, men bruger den tykke
alu-kasse som afkøling, så den siger ikke mere end den HD du skruer i

> Mht. den medfølgende software er den langt fra fejlfri. Der kommer af og
> til firmwareopdateringer, men min erfaring er, at der altid kommer nye
> problemer hver gang de fixer noget.

Samme på NMT... :(

> [...]
> at få lyd på igen), samt at visse film får boksen til at genstarte.
> Endeligt har jeg oplevet at den ikke kunne afspille visse .mkv-filer.

Så galt har jeg nu ikke oplevet det, men en del småting har da irriteret
på NMT.

> Hvis man vil benytte den til musikafspilning synes jeg også softwaren
> har en del mangler.

Samme på NMT... :(
Hvis man vil have en kickass musik-box skal man købe en Squeezebox. Så
slipper man også for at tænde TV for at høre musik (ret irrationelt hvis
man spørger mig)

> Det kunne eksempelvis være rart, hvis man kunne
> kopiere sin musiksamling over på disken og vælge shuffle - men
> shuffle-funktionen virker ikke på tværs af underbiblioteker, så det er
> ikke optimalt for mig.

Nej det er sgu underligt man ikke har brugt lidt tid på at lave et
ordentligt system, det kan ikke være ret svært når man kan lave en box
der kan spille alverdens formater, også at lave noget der kan holde styr
på musikfiler

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-09 19:10

Morten P wrote:

> Meget gerne!
> Har du et link til en god en?
> (Jeg googlede og NMT så ud til at være en paraply betegnelse?)

NMT er en platform som understøttes af en del producenter efterhånden.
Software og features er stort set ens, men de enkelte apparater har ofte
forskellige tilslutninger og design osv:

stor test:
http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/NMT-CLASH.pdf

den jeg har : HDX1000, www.hdx1080.com

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-06-09 13:19

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Man kan selvfølgelig godt få billigere afspillere, men jeg har ikke
> set nogen, der var bedre.

WDTV; usb-netkort og hacket firmware.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"I have to push the pram a lot!"

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-06-09 00:43

Allan Willems Joergensen wrote:

> WDTV; usb-netkort og hacket firmware.

Hvad løber det op i? og hvor stabilt er det at køre med hacket firmware
og hvor tit kommer der opdateringer hertil?

Så hellere en NMT med native support af netværk, både SMB, NFS, FTP,
HTTP, torrent, NNTP osv.

Og så kan du også smide en harddisk ind i den, på WD TV skal den stå og
flyde ved siden af - og NMTen kan stadig bruges som ekstern USB HD hvis
den sættes til en PC

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-06-09 13:48

Morten P wrote:

> [...]
[klip]
> Må jeg lige se på, det er lidt mere end mine oprindelige 900

Popcorn Hour A-110 kan de samme ting som TviX 6500A, incl. NFS mount, og
den er mellem 500 og 1000 kr billigere (den sælges af og til ned mod 1500
kr). Jeg har selv den tidligere model A-100, som mangler DTS-til-stereo
decodning (uden betydning hvis lyden sendes til en surround receiver).

Hvis det skal være endnu billigere, kan du overveje denne spritnye model
som benytter et andet chipset end NMT og TviX (der benytter Sigma Designs
SMP 8635)
<http://xtreamer.net/>

99 EUR plus forsendelse, og de sender fra Holland så jeg antager at det
er incl moms (modsat køb hos DX). Så vidt jeg kan se, kan den ikke mounte
NFS shares, kun SMB shares.

Der er også WD TV (med SMP8635) som er meget billig
<http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=485198>
og med "custom" firmware og en USB adapter kan du få netværksadgang i den
<http://wiki.wdtv.org/doku.php?id=supported_usb_devices>

Lidt besværligt men billigt

--
Jesper Lund

Fra : Morten P

Dato : 10-06-09 20:42

> [...]
> kr). Jeg har selv den tidligere model A-100, som mangler DTS-til-stereo
> decodning (uden betydning hvis lyden sendes til en surround receiver).

Altså, den er lidt dum nu

Den fanger sharet fint, og FØR firmware opgradering (igennem boksen selv),
kunne den fint afspille en ISO (nok NTSC) igennem HDMI til mit nye tv.
Efter opgradering forsvinder signalet når jeg starter samme film

Alle andre formater (xvid, vob, mkv) afspiller den uden problemer.

Jeg har forsøgt med TV MODE + cifre at finde et udgangssignal den var glad
for men kun SVHS virkede med ISO'erne. Component og HDMI - NO GO.

Nogen der har oplevet noget lignede?

Fra : Kent Friis

Dato : 10-06-09 20:49

Den Wed, 10 Jun 2009 21:42:25 +0200 skrev Morten P:

> [...]
>
> Jeg har forsøgt med TV MODE + cifre at finde et udgangssignal den var glad
> for men kun SVHS virkede med ISO'erne. Component og HDMI - NO GO.

I mine ører kunne det lyde lidt som HDCP.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Morten P

Dato : 10-06-09 22:05

> I mine ører kunne det lyde lidt som HDCP.

Ja, godt bud.
Jeg ved kablet og tv'et understøtter HDCP, men hvorfor pokker opstår den
slags efter firmware opgradering.
Google siger mig så at jeg langt fra er den eneste med netop dette problem.
De har prøvet alt, på usb disk, med harddisk, uden harddisk, smb, nfs osv
osv

Lyder kører fint, billedet slås fra og tv siger No signal

Forsøgte at pakke en ISO ud så den bare skulle spille filerne deri - no go.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-06-09 22:23

Kent Friis wrote:

> I mine ører kunne det lyde lidt som HDCP.

Er der kommet HDCP på DVDer også?

Fra : Kent Friis

Dato : 11-06-09 17:38

Den Wed, 10 Jun 2009 23:23:13 +0200 skrev Esben von Buchwald:

> Er der kommet HDCP på DVDer også?

Ups... Macrovision crap så?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 06-06-09 07:51

> Hvad løber det op i? og hvor stabilt er det at køre med hacket firmware
> og hvor tit kommer der opdateringer hertil?

~700 kr. for boksen, ~$10 for netkortet (og ~$3 for et
USB-forlængerkabel)

Maskinen er stabil og eftersom udviklingen af alternativ firmware er
community-drevet så kommer der opdateringer "tit nok".

> Og så kan du også smide en harddisk ind i den, på WD TV skal den stå og
> flyde ved siden af - og NMTen kan stadig bruges som ekstern USB HD hvis
> den sættes til en PC

Nu taler du meget i absolutter om noget du kun har læst om.

Min WDTV har ikke nogen ekstern harddisk.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Bad news, Dad. Your polls are way down." - - Calvin

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-06-09 18:09

> Nu taler du meget i absolutter om noget du kun har læst om.
>
> Min WDTV har ikke nogen ekstern harddisk.

Kun har læst om? Jeg har selv en NMT og ved hvad den opfylder af behov
som jeg har. jeg ved også at WD TV er en boks som (fra starten) kun kan
bruges med tilslutning af en USB disk - og min pointe var at selv om den
kan hackes til at bruge et USB LAN interface, kan du godt få lyst til at
sætte en HD i den til film, og der har du problemet med WD TV at den
skal stå og flyde ved siden af.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 06-06-09 21:37

> [...]

> kan hackes til at bruge et USB LAN interface, kan du godt få lyst til at
> sætte en HD i den til film, og der har du problemet med WD TV at den

Du har ingen praktisk erfaring med WDTV, det var det jeg kommenterede.
Der er mange måder at løse det på; men hele pointen med WDTV er at
disken ikke skal sidde i, man smider den bare på når man har behov for det.

Det er muligt at NMT er en fin platform, men prisen på WDTV er svær at
argumentere imod.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"The X-Files: Trust no one."

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-06-09 22:54

Esben von Buchwald wrote:

> Er der kommet HDCP på DVDer også?

HDCP er noget som afspilleren *vælger* at sætte på DVI/HDMI signalet,
eventuelt fordi der er et flag på discen som "kræver" det. Det samme
gælder i øvrigt Macrovision på det analoge output.

SÃ¥ vidt jeg husker DVD specs, skal digitalt billedoutput forsynes med
HDCP hvis der sker opskalering til "HD" (som 720p).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-06-09 22:56

Morten P wrote:

> Den fanger sharet fint, og FØR firmware opgradering (igennem boksen
> selv), kunne den fint afspille en ISO (nok NTSC) igennem HDMI til mit
> nye tv. Efter opgradering forsvinder signalet når jeg starter samme film

Har du prøvet at nedgradere firmware version? Samme procedure som
opgradering; du skal blot sikre sig at firmware + apps passer sammen
versionsmæssigt.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-06-09 20:52

Esben von Buchwald wrote:

> LOL til hvad nytte? Så man ikke "stjæler" det fine 480->720 skalerede
> Signal?

Til lige så meget "nytte" som det øvrige DRM skrammel, velsagtens

Om ikke andet skal der betales nogle licensafgifter til dem som har
patenter vedr HDCP..

--
Jesper Lund

Fra : Rasmus

Dato : 12-06-09 21:15

On 2009-06-11, Morten P <spam@spam.spam> wrote:

> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Hov hov! En popcorn hour A-110 koster 1700 + fragt.
> Billig og billig

Jeg har lige bestilt 2 stk A-110 de løb om i 1800kr/stk med fragt og told fra
popcornhour.com

/Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk