T2400 vs. T7500
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 11:11

Hejsa

Er der ikke en der kan forklare mig forskellen på disse 2 bærbar CPU'er??

Altså hvilken en er bedst, hvorfor og hvor meget bedre end den anden??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-06-09 12:39

"Hugo" <ingen> crashed Echelon writing

> Er der ikke en der kan forklare mig forskellen på disse 2 bærbar CPU'er??

T7500 har dobbelt op i L2 cache og 800Mhz FSB kontra 667 på T2400.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 13:19

> T7500 har dobbelt op i L2 cache og 800Mhz FSB kontra 667 på T2400.
>
> --
> Bjarke Andersen

Takker, men har det meget at sige??

Jeg har kig på 2 bærbar, begge med deres fordele, og jeg har lidt svært ved
at vælge......

Intel 2.2 GHz Core 2 Duo (T7500)
3 GB ram
15.4" bredskærm med 1280 x 800 pixels
128 MB nVidia Quadro NVS 135M

-------------------------

CORE DUO T2400 (1.83GHZ)
15.4'' WSXGA+ (1680X1050)
1024MB (2X512MB) 667MHZ DDR2 SD
160GB (7200 RPM) SERIAL ATA (helt ny)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-06-09 14:02

> Takker, men har det meget at sige??
>
> Jeg har kig på 2 bærbar, begge med deres fordele, og jeg har lidt
> svært ved at vælge......

Kommer jo an på hvad du skal bruge maskinen til. De kan begge boote og
surfe på nettet. Skal de mere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 15:51

> Kommer jo an på hvad du skal bruge maskinen til. De kan begge boote og
> surfe på nettet. Skal de mere?
>
> --
> Bjarke Andersen

Hvad de kan er underordne... det jeg skal bruge dem til kan de begge klare

Jeg kan bare ikke beslutte mig for hvilke jeg skal vælge.
Den ene har en dårligere CPU, men i stedet for har den 7200 rpm hardisk og
en skærm med en kanon opløsning WSXGA+ (1680X1050)
Pris 1800 kr

Den anden har en meget bedre CPU og dedikeret ram på grafikkortet og stadig
2 års garanti
Pris 2600 kr

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-06-09 19:07

"Hugo" <ingen> skrev i meddelelsen

> [...]
> Pris 1800 kr
>
> Den anden har en meget bedre CPU og dedikeret ram på grafikkortet og

Der skal vist bruges lup for at se noget på en 15" skærm med den opløsning,
så der skal være et meget specielt behov, hvis det overhovedet skal tælle
med.
Hvis styresystemet bliver vista, så skal du lægge prisen for ekstra ram
oveni, da den kører ad h... til med 1 gb.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 20:48

> [...]
> Hvis styresystemet bliver vista, så skal du lægge prisen for ekstra ram
> oveni, da den kører ad h... til med 1 gb.

Jeg kunne aldrig finde på at bruge Vista, det er alt for poppet.
Jeg har næsten besluttet mig for T7500'en. Det er rart at der er 2 års
garanti og at den er lidt kraftigere. Men jeg kunne nu godt have tænkt mig
den høje opløsning, men jeg må nøjes med 1280 x 800 pixels

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 09:17

"Hugo

> [...]
> Pris 1800 kr
>
> Den anden har en meget bedre CPU og dedikeret ram på grafikkortet og stadig 2 års

Så enkelt er det jo ikke - Jeg har tidligere haft 15,1" med 1400x1050 opløsning,
det er ligodt en fordel i forbindelse med billedbehandling og andre grafiske opgaver.
Så jeg ville vælge den, selvom processor og bus er nogle procent langsommere.
-max-

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-09 18:12

Hugo skrev:

> Takker, men har det meget at sige??

Afhænger af hvad du laver, og hvor meget maskinen skal knokle for at
kunne følge med :)

Hvis den 99,9% af tiden venter på du trykker på noget er det ligemeget.
Hvis den 99,9% af tiden omformer film til iPodformat eller andet, kan
man godt mærke forskel.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-06-09 15:28

On Wed, 03 Jun 2009 14:19:01 +0200, Hugo wrote:

> [...]
>

> Intel 2.2 GHz Core 2 Duo (T7500)
> 3 GB ram
> 15.4" bredskærm med 1280 x 800 pixels 128 MB nVidia Quadro NVS 135M

RAM bør ikke være den afgørende faktor. Du kan købe 2 gb ekstra for 200
kr. Hvilken grafikchip har den nederste? Quadro chippen i den øverste
svarer til en Geforce 8400. Til almindelig skrive/surfe brug mærker du
nok ikke om det er den ene eller den anden CPU. Men hvis du f.eks.
spiller kan du godt bruge de ekstra kræfter.

--
Lasse Jensen