Rute til Wales
Fra : Jebir

Dato : 31-05-09 22:46

Hejsa!

Vi skal en smut til Wales til et bryllup d. 1/8. Vi regner med selv at køre
derover, men skal have lavet den mest optimale rute - får først ferie d.
28/7 kl. 14, så i princippet kan vi køre fra Esbjerg samme aften - men er
der nogen gode forslag til hvor vi bør lave breaks etc - vi har overvejet at
gøre følgende;
Afgang 28/7 -> ankomst Arnhem 29/7 tidlig morgen.
30/7 afgang til Eurotunnel Calais/Folkestone - overnatning til d. 31 et sted
på den britiske side, ikke bestemt hvor.
31/7 - videre til Llanidloes, Wales hvor brylluppet foregår.

Ville I inddele det anderledes? Har ikke været med Eurotunnel før, er der
noget jeg skal være opmærksom på (ankomst 4 timer før afgang eller noget?
).

Vi ville meget gerne tage overnatningerne på noget a la Etap eller Formule1
hoteller, men kan ikke umiddelbart finde nogen af disse på vores rute - er
der nogen alternativer, eller kan I anbefale nogle gode (og billige!) steder
at tage en enkelt overnatning? Vi planlægger at ligge i telt i Wales, så det
_er_ med, men ville være træls at skulle stille det op for en enkelt nat

Gode råd og input modtages med glæde

- Mikkel

Fra : bosol

Dato : 01-06-09 11:52

On 1 Jun., 00:46, "Jebir" <je...@jebir.dk> wrote:
> [...]
> _er_ med, men ville være træls at skulle stille det op for en enkelt nat

I England og Wales er der B&B (Bed and Breakfast) overalt og en
meget nærig én i nærheden af Windsor Castle, først skulle vi "park
your car very close together" og dernæst dele et bad & WC, jeg tror
jeg opholdt mig der i 40 min, toiletbesøg og bad og jeg kan ikke
tælle hvor mange gange der blev taget i håndtaget. Morgenmaden var
margarinesmurte toastbrød med skrabet appelmarmelade og dertil tynd
the. Velbekomme.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 03-06-09 22:34

On Sun, 31 May 2009 23:46:28 +0200, "Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
>på den britiske side, ikke bestemt hvor.
>31/7 - videre til Llanidloes, Wales hvor brylluppet foregår.

Hvorfor ikke tage færgen til Harwich? Man kan sove under overfarten og så være
frisk til at køre de sidste 450km. Hvordan det hænger sammen økonomisk ift.
at køre ned igennem Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig ved jeg ikke, men
det må være betydeligt mere afslappet.

Afhængig af hvor mange I er, og hvor meget ragelse I skal slæbe med, er
Ryanair Billund-Birmingham, efterfulgt af lejebil eller offentlig transport
(150km), en hurtig og økonomisk rute.

Fra : Jebir

Dato : 04-06-09 10:14

> [...]
> ift.
> at køre ned igennem Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig ved jeg ikke, men

- Vi har revideret ruten lidt, så vi tager den lidt mere med ro på turen
derover, og ingen dage kører over 550 km. Vi har valgt at gøre det sådan
lige så meget pga. turen ned gennem Europa
Dog har vi tænkt os at tage færgen Harwich - Esbjerg på hjemturen, da det jo
oftest er sådan at når man først er på vej hjem - så skal man bare HJEM

> Afhængig af hvor mange I er, og hvor meget ragelse I skal slæbe med, er
> Ryanair Billund-Birmingham, efterfulgt af lejebil eller offentlig
> transport
> (150km), en hurtig og økonomisk rute.

- Vi har kigget lidt på netop denne rute. Problemet ved den er lige netop
bagagen; vi skal 3 voksne afsted, og vi skal campere i Wales - og kender jeg
RyanAir ret, så bliver de ikke glade når vi dukker op med fuldt
campingudstyr samt bagage til 10 dage for 3 voksne mennesker, hehe Ud
over dette ville vi så også skulle leje en bil derovre, da vi skal ret langt
ud på landet i Wales

Men tak for forslagene - det er altid rart med lidt indspark

- Mikkel

Fra : povl erik olesen

Dato : 07-06-09 21:19

Hej bryllupsgæster

Jeg kører flere gange om måneden til England og klarer Padborg-Calais på ca.
10 timer.
Tag f.eks. færgen P&O ferry, du behøver ikke at bestille, de sejler ca. hver
anden time døgnet rundt.
Om bord på færgen snupper du lige hæftet ved informationsskranken med alle
B&B i England/Wales m.v.
Der er nøje beskrivelse af de enkelte med priser o.s.v.- eller tag et hotel,
de er utrolig billige- 35-50 £ for dobbeltværelse/overnatning. Morgenmad for
4-5£.

Hvad med at kører via Cardiff/Newport derop, og nyd landskabet, der en mange
hyggelige PUBber undervejs.
Husk lige, der køres i venstre side af vejen!
God tur.
mvh
Povl Erik