Hvilket bagdæk?
Fra : Janitor

Dato : 31-05-09 09:23

Kører dagligt 120 km på min Triumph Tiger. Da jeg anskaffede maskinen sidste
vinter var der monteret et ubrugt Avon Distanzia bagdæk, hvilket klarede
sæsonens 17 kkm. Måske fordi jeg ikke var helt kendt med cyklen eller fordi
dækket var gammelt (jeg kan sgu ikke alle de her koder) følte jeg dog ved
vådt vejr nogle gange en levende bagende.

Derfor fik jeg til denne sæson monteret et Bridgestone BT45 som jo skulle
udmærke sig ved "Dual Compound", altså hårdt i midten og blødere på siderne.
Jeg kan heller ikke klage på vedhæftning, men nu, efter kun knap 7 kkm, er
dækket slidt op.... øv! Det huer ikke min jyske kræmmer-sjæl.

Nogen anbefalinger til næste bagdæk?

Mange hilsner
Klaus
Triumph TR6 1971 (vi ses på Mosten British Bike Meet 5.-7. juni!)
Triumph Tiger 1994

Fra : Armand

Dato : 31-05-09 09:34

Janitor skrev:
> [...]
> skulle udmærke sig ved "Dual Compound", altså hårdt i midten og blødere
> på siderne. Jeg kan heller ikke klage på vedhæftning, men nu, efter kun

Ikke til hardwaren, men til nedslidningen af den: Prøv at kig godt
efter: der ér mange andre positioner på gashåndtaget end fuld roulade!
Specielt under daglige 120km burde du kunne tilvænne dig lidt mere
moderat kørselsmønster end de 7.000km fortæller om!

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-05-09 09:46

"Janitor" <klaushemme_not_@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller fordi dækket var gammelt (jeg kan sgu ikke alle de her koder) følte
> jeg dog ved vådt vejr nogle gange en levende bagende.

AVON er berygtede for deres ikke alt for gode regnvejrs-egenskaber.

> [...]
> siderne. Jeg kan heller ikke klage på vedhæftning, men nu, efter kun knap
> 7 kkm, er dækket slidt op.... øv! Det huer ikke min jyske kræmmer-sjæl.

7000Km på et BT45 !
Hold K*ft den får noget rulle.....
Det er jo sådan noget man hører om et BT016 på en SV1000 eller en Blackbird.
Et BT 45 har mindst det dobbelte i sig.
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Janitor

Dato : 31-05-09 12:43

> 7000Km på et BT45 !
> Hold K*ft den får noget rulle.....
> Det er jo sådan noget man hører om et BT016 på en SV1000 eller en
> Blackbird.
> Et BT 45 har mindst det dobbelte i sig.

Jeg takker for troen på jeg giver den gas...

Kører for det meste på almindelig landevej og kørselsmønster/gashåndtag/rute
und so weiter er ikke forskelligt fra sidste sæson. Eneste forskel er vel at
jeg i år har haft fornøjelsen af et kørekursus på Jyllandsringen og der var
det ikke MIDTEN af dækket, der blev slidt.....

/Klaus

Fra : Knud Dam

Dato : 31-05-09 15:55

"Janitor" <klaushemme_not_@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen anbefalinger til næste bagdæk?

Hej Klaus.

Jeg har kørt med Metzeler Roadtec Z6 de sidste par sæsoner og er rigtigt
godt tilfreds med det.

Det står godt i vådt føre og holder ca. 11.000 km til mit kørsel. Fordækket
ca. 15.000.

Mvh.

KD, FZ1-S

Fra : Erling Christensen

Dato : 31-05-09 20:27

On Sun, 31 May 2009 10:22:41 +0200, "Janitor"
<klaushemme_not_@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Mange hilsner
>Klaus
>Triumph TR6 1971 (vi ses på Mosten British Bike Meet 5.-7. juni!)

Jeg har kørt med Pilot Road2 på min CBR600.... og sidste sæt holdt til
16.000km, og var endnu ikke slidt ned (var stadig ca. 2mm tilbage)...

Det står rigtig godt fast i regnvejr.... eneste negative ting, kam
være, at de virker levende på nogle MC'er...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-06-09 10:09

> [...]
> maskinen sidste vinter var der monteret et ubrugt Avon Distanzia
> bagdæk, hvilket klarede sæsonens 17 kkm.

Ja da, prøv Metzeler Tourance (den gamle type, tror at der er kommet
en ny EXP'er) det har jeg på Bimse, og indtil nu har det kørt ca.14500
km og jeg ser da ingen grund til at skifte det inden for de næste par
tusinde km , Er helt sikker på at der ryger et sæt magen til på

Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)

Fra : Janitor

Dato : 01-06-09 20:53

> [...]
> og jeg ser da ingen grund til at skifte det inden for de næste par tusinde
> km , Er helt sikker på at der ryger et sæt magen til på

Føles det OK i vådt føre osse? For km-tal er der jo ikke noget at udsætte
på....

Mange hilsner
Klaus

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-06-09 12:03

> Føles det OK i vådt føre osse? For km-tal er der jo ikke noget at
> udsætte på....

Jeg har ikke på noget tidspunkt følt mig svigtet af dem, men nu hører
jeg også til den forsigtige type i regnvejr

Lidt læsestof
http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2005/enduro/reifen_e_05_01.html

Jeg handler mine dæk her
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/dk/country/dk/mc_daek.html

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-09 12:58

> Jeg har ikke på noget tidspunkt følt mig svigtet af dem, men nu hører jeg
> også til den forsigtige type i regnvejr

Men det er stadig i vådt føre at men i "normal" trafik hurtigere kommer tæt
på grænsen for et dæks formåen. På tør vej er der ved "normal" kørsel oftest
rigeligt reserver at trække på.

> Lidt læsestof
> http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2005/enduro/reifen_e_05_01.html

Den jeg ikke lige kunne finde ...
http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2005/enduro/e_wertung.html
Det ligger tourance lige efter de 2 michelindæk i vådt føre ... Men en god
oversigt der viser hvordan de dæk opførte sig på den maskine... Ikke at man
nødvednigvis kan overføre det og slet ikke til andre dækdimensioner ... Men
Pilot Roads placering gør at man jo nok bør overveje det ...

> Jeg handler mine dæk her
> http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/dk/country/dk/mc_daek.html

Ditto - Har lige modtaget et sæt T63 efter at have kørt 2 sæt tkc80.... Men
det er noget grovere dæk der slet ikke har samme greb

Btw har jeg kørt 2 sæt avon distanzia på en XT600. De holdt længe
(20000km) - Det er vist det mest positive jeg kan sige om dem ...

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-09 10:59

> [...]
> siderne. Jeg kan heller ikke klage på vedhæftning, men nu, efter kun knap
> 7 kkm, er dækket slidt op.... øv! Det huer ikke min jyske kræmmer-sjæl.

For nogen år siden lavede motorrad en test af dæk til store enduro cykler.
Bedste i vådt føre var Micheling Pilot Road - Nummer 2 var Michelin Anakee.
Testet på en Honda Varadeo

Jeg har selv kørt med Anakee på min super tenere og var godt tilfreds - også
i vådt føre. Hvis sælgers angivelse af km tal på dækket passede så holdt det
15000km hvoraf jeg kørte de de 10000km.