Inspiration: Hvid fisk i parmaskinke m. la~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 01-06-09 21:33

Kære gruppe!

Jeg har tidligere inspireret af en række spørgsmål om alternative
tilberedninger af fisk -- jeg mener, det var torks -- bragt en
opskrift el. to med torskefilet.

For et par måneder siden varierede jeg den tidligere udgave af
torskefilet, indsvøbt i parmaskinke, m. citronkartofler med en omgang
hjemmelavet sauce hollandaise. Og det er svært anbefalelsesværdigt,
til trods for at det ikke er sæson for torsk nu. Anden lys fisk med
kraftig smag kan sagtens bruges i stedet.

Inspiration her:
http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/05/torskefilet-citronkartofler-tomat-sauce.html

---
Kasper Bergholt
Bergholts opskrifter
http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/06/gode-kooperativer.html

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-06-09 22:33

Kasper Bergholt wrote:

Læste lidt i din blog om osso buco. hvad i alverden er "hvidvinsbaseret
utomatiseret osso buco"? Den kan jeg ikke regne ud. Hvis det er en slåfejl
ville jeg gætte på "automatiseret", men det passer da ikke i sammenhængen?

--
Kurt Lund

Fra : Edward Jensen

Dato : 02-06-09 05:48

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message
> [...]
> ville jeg gætte på "automatiseret", men det passer da ikke i sammenhængen?

Vildt gæt: uden tomat.

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 02-06-09 07:12

On Tue, 2 Jun 2009 06:47:57 +0200, "Edward Jensen"
<edward@jensen.invalid> wrote:

>"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in message

>Vildt gæt: uden tomat.

Lige præcis; men jeg siger tak for spørgsmålet, for det er vitterligt
dumt formuleret. Jeg skriver om.

Det, jeg mente, var, at der ofte herhjemme laves osso buco med godt
med tomat og evt. rødvin. Den traditionelle osso buco er lavet uden
tomat af nogen art -- og på hvidvin. En del mennesker har undret sig
over, hvorfor der serveret gremolata til osso buco -- og det
"tilbehør" passer også langt bedre til den traditionelle,
hvidvinsbaserede udgave.

---
Kasper Bergholt
http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/05/gastronomisk-top-tre-osso-buco.html

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 02-06-09 07:13

On Mon, 1 Jun 2009 23:32:57 +0200, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

> [...]
>ville jeg gætte på "automatiseret", men det passer da ikke i sammenhængen?

Det, jeg lettere klodset mente, var blot uden tomat.

Tak for spørgsmålet -- jeg har ændret sætning.

---

Fra : Martin Bak

Dato : 02-06-09 11:21

"Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det, jeg lettere klodset mente, var blot uden tomat.
>
> Tak for spørgsmålet -- jeg har ændret sætning.

Jeg synes da det var et fint ord

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-06-09 16:19

Kasper Bergholt wrote:

> Det, jeg lettere klodset mente, var blot uden tomat.

Og nu kan jeg selvfølgelig nemt se det - det var nok for sent i går aftes

Kurt Lund

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 05-06-09 19:03

Kasper Bergholt wrote:
> [...]
> anbefalelsesværdigt, til trods for at det ikke er sæson for
> torsk nu. Anden lys fisk med kraftig smag kan sagtens bruges i

´Tak for opskriften. Den var rigtig dejlig.
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk
http://rudholm.dk