Erfaring med HP Farve Laserprintere eller ~
Fra : Peter Jensen

Dato : 01-06-09 18:40

Hej

Min trofaste HP Laserjet 1320NW kan ikke mere se at der ligger papir i
bundbakken og går omgående i fejl. Selv hvis jeg printer en testside direkte
fra printerens knappanel går den i fejl. Den er blevet renset og hardresat
uden held. Papirbakken klapper op når man skubber skuffen ind, men
tilsyneladende prøver den ikke engang at tage papiret. Den grønne "joblampe"
blinker fordi der er et job på vej, men derefter tænder den gule lampe med
udråbstegnet. Den kan godt printe når man føder den manuelt. Det virker som
om at det er den arm der føler om der er papir i bakken ikke har nogen
funktion mere. Dog kan den godt registrere om bundbakken er til stede?

Så var det jeg tænkte at den har gjort det godt og man kan købe en HP Color
Laserjet CP2025n for under kr. 3.000,-.

Har nogen en idé til fejlen på 1320'eren eller erfaring med en CP2025n?

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-06-09 00:29

Peter Jensen skrev:

> Så var det jeg tænkte at den har gjort det godt
> og man kan købe en HP Color Laserjet CP2025n
> for under kr. 3.000,-.

Til gengæld er tonerne dyre:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06c/A1-12771-64209-3322811-3322811-3721709-3747334.html

Normalt kan det betale sig at give en smule mere
for selve printeren, som så bruger toner der er noget
billigere i brug.

For et år siden købte jeg en HP 2605dtn, den var
dyr i indkøb, men det er hurtigt sparet ind med de
tonerpatroner jeg bruger.

Undersøg først tonerprisen, og vælg printer efter
det!

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-06-09 18:06

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> dyr i indkøb, men det er hurtigt sparet ind med de
> tonerpatroner jeg bruger.
>
> Undersøg først tonerprisen, og vælg printer efter

Ja, jeg kan jo godt se at et tonerskift vil koste mere end printeren. Det
kan godt være at jeg klarer mig med en s/h laser da den mest bruges til
regnskabsbrug.

Tak for tippet.

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Leif Neland

Dato : 02-06-09 19:39

Peter Jensen skrev:

> [...]
>>

> Ja, jeg kan jo godt se at et tonerskift vil koste mere end printeren.
> Det kan godt være at jeg klarer mig med en s/h laser da den mest bruges

Igen, den mængde toner/blæk, der leveres med en ny printer er ofte
næsten kun nok til at se at den virker.

Så at sige det bedre kan betale at købe en ny printer end at skifte
toner er ofte forkert.

Men derfor skal man alligevel prøve at regne totalprisen ud for det
antal sider man regner med at udskrive, printer, toner, tromle, fuser og
hvad der ellers er af sliddele.

Leif

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-09 01:38

Leif Neland skrev:

> Men derfor skal man alligevel prøve at regne
> totalprisen ud for det antal sider man regner
> med at udskrive, printer, toner, tromle, fuser
> og hvad der ellers er af sliddele.

Ja!

Lige nu har jeg ramt den rigtige kombination. Jeg
regner med at købe en ny farvelaser når garantien
udløber - alt andet er spild af penge.

Hvor meget jeg så får for den til den tid, er en
anden sag.

Har man givet mange penge for en farvelaser, er
ikke endbetydende for at man skal beholde den i
al evighed - det kommer an på tonerprisere til
den tid, og alle andre udgifter.