Kyllingespyd
Fra : Me&My

Dato : 31-05-09 09:24

Hej i gruppen

Læste for nylig en opskrift på kyllingespyd i hjemmet (tror jeg nok, måske
hendes verden) Og kan selvfølgelig ikke huske hvad der skulle i marinaden,
det eneste jeg kan huske er kokosmælk, og at det skulle stå og trække i et
døgn. Er der ikke en her som måske har læst den samme opskrift og kan give
mig den?

Vh.
Me&My

Fra : TDC Newsgroups

Dato : 31-05-09 20:36

Jge har desværre ikke den opskrift, du søger, men måske kan følgende bruges?

Bali spyd

8 træspyd

1 dl kokosmælk

2 spsk jordnøddesmør

1/2 tsk frisk ingefær

Saft og skal fra 1 lime

Salt og peber

400 g kyllingekød
Læg spiddene i blød i vand, så de ikke brænder så let, når de kommer på
grillen.

Blend kokosmælk, jordnøddesmør, ingefær, limeskal og saft sammen.

Smag til med salt og peber og evt. ingefær og lime.

Skær kødet i store strimler og læg det i kokoscremen. Lad det marinere i
mindst 1 time.

Sæt kødet på spid og grill dem i ca. 5 minutter på hver side.

/Dorthe

Fra : Me&My

Dato : 01-06-09 18:59

Det er godt nok ikke den opskrift jeg havde set, ugebladet, men den ser god
ud og skal prøves... Tak...

Mvh.
Me&MY