"Opgradere" Zalman CNPS7000A til -C?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-05-09 22:30

Hej!

Jeg har en Zalman CNPS7000A køler liggende. Den sidder monteret på en
XP2000+ CPU i øjeblikket. Den nye C-model virker på LGA775-sokkel og ser
identisk ud med denne, pånær monteringsbøjlen.

Findes der en smart/nem metode til at få den gamle køler op til revision
C? Synes det er synd at lade den gå til spilde.

Ved godt, at en ny Zalman køler ikke koster alverden, men der kunne jo
være noget jeg har overset :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lasse Jensen

Dato : 31-05-09 06:46

On Sat, 30 May 2009 23:29:47 +0200, Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
> C? Synes det er synd at lade den gå til spilde.
>
> Ved godt, at en ny Zalman køler ikke koster alverden, men der kunne jo

Jeg tror jeg har gjort det. Ved ikke præcis hvilken model jeg har lagt ud
med, da det er en jeg engang fik smidt i nakken og den mangler alle
monteringsdimser. Jeg har savet lidt i den ramme Intels box kølere bruger
på LGA775 bundkort så køleren kan nå helt ned til CPUen og sat de to
vinger på Zalman køleren i klemme under rammen. Den køler en E4300 1.8
ved 2.7 ghz uden nogen problemer. Og den er relativt lydløs.

--
Lasse Jensen