Pumpning af tørrede figner?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-05-09 14:35

Her til formiddag kørte jeg hele byen rundt for at finde nogle friske
figner, men det lykkedes ikke. Nu har jeg købt nogle flotte trrede og lagt
dem i rødvin. Efter 2-3 timer har de suget lidt, men ikke meget.

Jeg skal lave en svinemørbrad. Efter bruning med løg tilsættes svesker,
æbler, tranebær, vanille, pecannødder og portvin.

Jeg overvejede at bløde fignerne op i portvin, men tænkte at det ville
blive for sødt og at rødvinen kunne knække det lidt. Er der for stor
kontrast, så rødvinen er helt malplaceret?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt

Dato : 31-05-09 17:21

Den Sat, 30 May 2009 15:35:03 +0200 skrev Kurt Hansen:

> [...]
> blive for sødt og at rødvinen kunne knække det lidt. Er der for stor
> kontrast, så rødvinen er helt malplaceret?

Tak for alle svarene. Det smagte udmærket, kan jeg hilse at sige.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 31-05-09 19:39

Kurt wrote:

> Tak for alle svarene. Det smagte udmærket, kan jeg hilse at
> sige.

Der er vist ikke så mange svar at takke for, formentlig fordi ingen
havde nogen svar.
Hvad gjorde du, så det kom til at smage udmærket?

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-06-09 05:45

On Sun, 31 May 2009 20:39:29 +0200, Lisbet Overvad Laursen wrote:

> Der er vist ikke så mange svar at takke for, formentlig fordi ingen
> havde nogen svar.
> Hvad gjorde du, så det kom til at smage udmærket?

Som jeg skrev: Lagde de tørrede figner i en ikke alt for tør rødvin, som de
drak noget af og blev fint bløde.

Det der gjorde mig nervøs var om rødvinssmagen ville være malplaceret, da
rødvin ikke i øvrigt indgik i retten, men fignerne smagte af figner, ikke
rdvin, så min bekymring blev heldigvist gjort til skamme.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 02-06-09 06:13

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> malplaceret, da rødvin ikke i øvrigt indgik i retten, men
> fignerne smagte af figner, ikke rdvin, så min bekymring blev

Okay, tak!
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk