Marinering af spareribs
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-05-09 14:21

Man kan jo købe sig fattig i forpræparerede sparerips, så jeg efterlyser en
god opskrift.

Jeg formoder at man koger stykkerne først, så de kun skal svitses på
grillen?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ralph

Dato : 30-05-09 18:00

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg formoder at man koger stykkerne først, så de kun skal svitses på
> grillen?

Jeps, og marinaden her i huset er 2 dele ketchup, 2 dele brun farin og 1 del
soya, evt. lidt chilipulver, evt meget chilipulver.

--
Ralph
Weberen kalder

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-05-09 21:20

On Sat, 30 May 2009 15:20:48 +0200
Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

> Man kan jo købe sig fattig i forpræparerede sparerips, så jeg
> efterlyser en god opskrift.
>
> Jeg formoder at man koger stykkerne først, så de kun skal svitses på
> grillen?

Det ville da være synd og skam når nu de kan laves meget bedre på
grillen. Det tager lidt længere tid, ja, men resultatet er også en
faktor 1000 bedre!

kim Schulz

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-06-09 16:20

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville da være synd og skam når nu de kan laves meget bedre på
> grillen. Det tager lidt længere tid, ja, men resultatet er også en
> faktor 1000 bedre!

Øh? Det er da vist kun, hvis "bedre" er det samme som "mindre mørt".

Spareribs skal selvfølgelig forkoges og derefter steges færdig i ovn/på
grill. Det giver imo det møreste og mest velsmagende resultat.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Emil

Dato : 01-06-09 01:53

> [...]

>god opskrift.
>
>Jeg formoder at man koger stykkerne først, så de kun skal svitses på

Nixen.

Kig her, for bedre kan det næppe blive:
<http://www.weberguru.dk/30469_Dagens_menu_08.10.2005.html>

m.v.h. Emil

Fra : Inger D.

Dato : 01-06-09 12:30

> jeg efterlyser en
> god opskrift.
> Jeg formoder at man koger stykkerne først, så de kun skal svitses på
> grillen?

Jeg bor i lejlighed, så det med at grille sker i ovnen.
Min yndlingsopskrift på ribben er:

Kog 3 kg. ribben i 2½ l. vand (så det dækker), 3 laurbær blade, 2½ tsk groft
salt og 10 sorte peberkorn i 45 min.

Læg dem på en bageplade dækket med staniol og pensel dem med grillsovs:

4 dl. vand, 50 g. smør og 200 g. sukker (2 1/4 dl.) koges ved højeste varme
i en pande ca. 13 min., til det bliver lysegult. Tag panden af varmen og
tilsæt ½ dl. friskpresset citronsaft, 4 tsk. worchestershiresauce, 3 spsk.
dijonsennep og 1 tsk. groft salt. Kog ved svag varme i ca. 5 min.

efter 2 - 3 min., når ribbenene ser gode ud, vendes de og pensles og grilles
på den anden side.

Server med mad, der kan spises med fingrene, f.eks. kogte majskolber, der er
skåret i stykker og hjemmelavede pommes frites-både.

Inger D.

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-06-09 22:07

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> en
> god opskrift.
>
> Jeg formoder at man koger stykkerne først, så de kun skal svitses på

odt nok lidt sent, men Martin Thouborgs opskrift kan anbefales:
http://www.thorborg.dk/ribs.htm

vh
Jan

--