varmehåndtag
Fra : A & L

Dato : 30-05-09 06:17

Hej
Jeg har købt et par håndtag hos HG i Flensborg, som skal monteres på min
hustrus Kawasaki ER5.
Skal jeg indskyde en sikring og i så fald hvor stor skal den være?

Allan

Fra : Jensen

Dato : 30-05-09 01:04

> Jeg har købt et par håndtag hos HG i Flensborg, som skal monteres på min
> hustrus Kawasaki ER5.
> Skal jeg indskyde en sikring og i så fald hvor stor skal den være?

Du skal finde ud af hvor mange ampere (hvor meget strøm) de bruger.
Man oversikrer normalt med + 10 %, forstået på den måde at du lægger
10 % til og finder den sikringsstørrelse der ligger nærmest til den
"store side".
Hvis der ikke står nogen steder hvor mange ampere de bruger, står der
nok effekten opgivet i Watt. Strømmen findes så nemt ved at sige
effekten divideret med spændingen (her 12 V).

Mvh
Jan

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 02-06-09 06:03

"A & L" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> hustrus Kawasaki ER5.
> Skal jeg indskyde en sikring og i så fald hvor stor skal den være?

Dem jeg jøbte fra Louis brugte max 40 watt, så en 5A sikring ville være ok.

MVH Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-09 09:36

> Skal jeg indskyde en sikring og i så fald hvor stor skal den være?

Og placeres så tæt som praktisk muligt på batteriet. De 5A som foreslået er
sikkert nok.

MEN parkerer du altid i aflåst garange hvor ingen kan komme til at pille ?
Hvis ikke er det en dum ide at montere det direkte da "nogen" så kan kommer
til at tænde for det (eller i selv glemmer at slukke)

Monter det istedet via et relæ der f.eks kan trækkes af pos. lyset eller fra
et andet sted der kun er strøm når cyklen kører.

/A

Fra : A & L

Dato : 03-06-09 17:37

Tak for alle svarene.
Jeg tror nok, jeg ved hvordan de skal monteres nu

Allan