Startermotor BMW K100RS
Fra : Michael Olsen

Dato : 28-05-09 20:41

Hej.
Når maskinen startes fra kold tørner startermotoren
og maskinen starter omgående.
Efter at maskinen er kørt varm og motoren slukkes
for derefter at skulle startes igen kan motoren næsten ikke
tørnes men efter et par omdrejninger starter den.
Accumulatoren er en ny 30 Ah.

Hilsen
Michael.

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-05-09 20:48

"Michael Olsen" <michael@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> for derefter at skulle startes igen kan motoren næsten ikke
> tørnes men efter et par omdrejninger starter den.

Prøv at rens stel punkt nede på gearkassen ellers er der bare at prøve med
et rep-kit
til din starter.Hvis kullene (i starteren)bliver for slidte vil nær og
fjernlys slukke eller
til at begynde med blinke.Jeg tror mest på en dårlig stelforbindelse mellem
batteri
og gearkasse.
M.v.h. Palle.

Fra : Michael Olsen

Dato : 28-05-09 21:04

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjernlys slukke eller
> til at begynde med blinke.Jeg tror mest på en dårlig stelforbindelse

Kigger på det imorgen igen, men hvorfor det kun sker
når den er varm fatter jeg ikke lige,
vil jo mene at når den er varm er olien tyndere
og derved mindre friktion.

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-05-09 21:24

> Kigger på det imorgen igen, men hvorfor det kun sker
> når den er varm fatter jeg ikke lige,
> vil jo mene at når den er varm er olien tyndere
> og derved mindre friktion.

Dårlig forbindelse er lig med varme som så giver
mere modstand.Du bruger jo også stel ledningen når du bare køre
der ud af..
P.J.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-05-09 21:31

p.jarnbak skrev:

> Dårlig forbindelse er lig med varme som så giver
> mere modstand.Du bruger jo også stel ledningen når du bare køre
> der ud af..

Jeg synes at have hørt det skulle være den samme starter der sidder på
Suzuki 1000/1100?. Det er i hvert fald en japansk starter. Dem har jeg
flere gange set at de permanente magneter er gået løs på og ikke har den
korrekte afstand. Og derved et stort hysteresetab ved varme motor.

--
MVH
Ib Jakobsen