Når en startermotor dør..???!
Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 28-05-09 14:13

Hej

Når en startermotor er ved være færdig, hvad er symptomerne så?
Starteren på min Aprilia virker som om at den er træt, at den nææsten
ikke kan trække motoren rundt, selv ikke på nyt og fuldt opladet
batteri. Hvis den får hjælp fra et bilbatteri eller andet batteri med
væsentligt større strømstyrke, så er der ingen problemer :-/

Jeg har udelukket starterrelæet skal det lige siges!

M.v.h.
Thore Jensen Bergenstoff

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-05-09 08:03

On 28 Maj, 15:12, Thore Jensen Bergenstoff <c...@bergenstoff.dk>
wrote:
> [...]
> væsentligt større strømstyrke, så er der ingen problemer :-/
>
> Jeg har udelukket starterrelæet skal det lige siges!

Er det det rigtige batteri der sidder på?

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 28-05-09 15:39

Jesper Pedersen skrev:

> Er det det rigtige batteri der sidder på?
Nej, det er faktisk et kraftigere batteri.. Den skal have 10 amp, men
det er et 12 amp .. det kan lige være der

Fra : Tau

Dato : 28-05-09 16:22

"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det er faktisk et kraftigere batteri.. Den skal have 10 amp, men det
> er et 12 amp .. det kan lige være der

Jeg tror mere på en dårlig forbindelse. Hvis motoren trækker med et
bilbatteri så er starteren formodentlig ikke defekt.
Nu er det vel 12 volt batteri du har på? eller hvad.
Det kunne jo også være dit nye batteri der er defekt.

vh
Poul

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 28-05-09 16:36

Tau skrev:

> [...]
> Nu er det vel 12 volt batteri du har på? eller hvad.
> Det kunne jo også være dit nye batteri der er defekt.

haha ja, det er 12 volt

Jeg har prøvet med flere batterier, og det gør heller ikke nogen forskel
om den får strøm fra en anden MC!

Dårlig forbindelse var måske værd at kigge efter

Fra : Armand

Dato : 28-05-09 16:36

Thore Jensen Bergenstoff skrev:

> Nej, det er faktisk et kraftigere batteri.. Den skal have 10 amp, men
> det er et 12 amp .. det kan lige være der

Anyhow: Hvis det hjælper med et bilbatteri (der nominelt ikke har flere
Volt) er det fordi at motorcyklens eget batteri er færdigt - Evt.
dårligt fastskruede forbindelser!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-05-09 19:24

> Nej, det er faktisk et kraftigere batteri.. Den skal have 10 amp, men
> det er et 12 amp .. det kan lige være der

Det var ikke meget. Men du mener nok 12 Ah. Altså populært sagt hvor
meget "strøm" der er i kassen. Det du skal se på er hvor meget det kan
"pumpe" ud her og nu. Altså AMPERE. Det vil nok ligge på 200 AMP. Har du
mulighed for at måle startstrømmen, så har du måske et svar. Men typisk
er det slidte lejer. De skal ikke være meget slidte før anker og
magnetfelt ikke svinger sammen. Særligt midterlejet hvis den er med
indbygget gear.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Kenneth

Dato : 28-05-09 18:11

> [...]
> strømstyrke, så er der ingen problemer :-/
>
> Jeg har udelukket starterrelæet skal det lige siges!

Prøv at undersøge kulende

Fra : Jan B

Dato : 28-05-09 11:33

Slidte lejer i starteren kan også have noget at sige., men prøv at
måle spændingen tæt på starteren, samtidig med at du prøver at starte.

Fra : Kenneth

Dato : 28-05-09 19:05

>Slidte lejer i starteren kan også have noget at sige., men prøv at
>måle spændingen tæt på starteren, samtidig med at du prøver at starte.

Ja selv det at sætte nye kul lidt skævt i kan gøre at der ikke kan overføres
fuldt kræft.