Synkronisering af maskiner med sprøjt
Fra : Torben Scheel

Dato : 28-05-09 07:30

Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
karburatormaskiner?

Specifikt min TDM 900 der runder 3 år, og nærmer sig egenservicealderen.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-09 10:54

On Thu, 28 May 2009 08:29:30 +0200, Torben Scheel wrote:

> Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> karburatormaskiner?

Mjaeh, det kan være nødvendigt at sætte en automatisk tomgangsregulering ud
af drift.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Hekto

Dato : 28-05-09 04:50

On May 28, 11:54 am, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:

> Mjaeh, det kan være nødvendigt at sætte en automatisk tomgangsregulering ud
> af drift.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08

Ved ikke hvordan det gøres på TDM'en; men på Ducati'en er der flere
muligheder.

Man kan bruge en tester beregnet til det.
Man kan Løsne alle forbindelser, nulstille masterspjældet (TPS),
synkronisere, justere det sekundære spjælds stop.
Man kan løsne alle forbindelser, nulstille master spjældet (TPS),
synkronisere elektrisk ved at måle sig frem til lige nøjagtigt hvornår
TPS ændres, Justere det sekundære spjæld til stop også elektrisk

Den sidste metode brugte jeg sidst, og det virkede rigtigt godt. Jeg
ville starte med et kontrollere med et vacuummeter om der overhovedet
er grund til at pille.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 28-05-09 11:59

post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]

Den sidste metode brugte jeg sidst, og det virkede rigtigt godt. Jeg
ville starte med et kontrollere med et vacuummeter om der overhovedet

-------
Min BMW K1200 RS har netop rundet 100.000 km og har aldrig fået
synkroniseret spjældhuse.
Værkstedmanualen foreskriver intet herom.
Stilleskruerne af afdækket med en hætte forsynet med en hvid farveklat.
Disse hætter er vist ikke lige til at fjerne.

Mvh.
Carsten
--------

Fra : tp

Dato : 28-05-09 15:42

> [...]
> Stilleskruerne af afdækket med en hætte forsynet med en hvid farveklat.
> Disse hætter er vist ikke lige til at fjerne.

K12'eren har heller ingen choker mv. En R11 som også har sprøjt, skal have
det gjort. Den har også choker (den hedder noget andet).
Der er altså mange forskellige måder at lave sprøjt på

Mvh TP
R1150RT
K1200RS

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-09 13:53

On Thu, 28 May 2009 03:50:05 -0700 (PDT), Hekto wrote:

> Ved ikke hvordan det gøres på TDM'en; men på Ducati'en er der flere
> muligheder.

Og for BMW R1200 serien sørger to tomgangsbypassventiler for
syncronisering, så her foretages syncronisering af spjældene ved relativt
"stor" åbning, og med tomgangsregulatorerne fastlåst vha. servicesoftware.
Dvs. høj tomgang, (ca. 3-4.000 omdrejninger/min.).

Fra : Armand

Dato : 30-05-09 08:57

Hekto skrev:

Ohøj Hekto!
Gider du ikke lige sende mig en tom mail så jeg kan komme i kontakt med
dig??

--
Armand.
(hvis mailadresse hér er valid)

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-05-09 09:28

Torben Scheel wrote:
> Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> karburatormaskiner?
>
> Specifikt min TDM 900 der runder 3 år, og nærmer sig egenservicealderen.

Tak for svarene - jeg opsummerer det til RTFM.

--
vh
Torben