Kan man gribe en Null pointer exception i ~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-01 10:32

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-07-01 12:10

>Jeg har lavet et system i php, som kører på en NT4 (IIS) maskine og som
>anvender COM objekter skrevet i Delphi. Af og til sker der fejl under
>instantieringen af COM-objektet, og når det sker har jeg brug for at fange
>den exception og give brugeren en pæn fejl istedet for bare:

>Fatal error: NULL pointer exception in
>D:\www\root\test\include\config.php on line 12

>Fejlen opstår i forbindelse med dette kald:
>new com("WCIntf.WTGData") or die("<p><h1>Server error</h1></p>");

>Jeg har også prøvet at sætte instantieringen inden i en if
>(is_null(new.....)) men det hjalp ikke.

Jeg må indrømme ikke helt at være på dit tilsyneladende niveau, men prøv
error handling i php.
http://www.php.net/manual/en/features.error-handling.php
Det er meningen af du kan få php til ikke at vise sine fejlmeddelelser - du
kan lave dine egne.
Du må jo så kunne finde fejlmeddelelsen og så bruge den i afviklingen af den
senere kode - lidt som en if.
if(specifik error) eller noget i den retning...
Der er et script på den side som jeg linker til da kan "fange" fejl så man
kan lave sine egne meddelelser.