Mobilsnak via Bt/navigation.
Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 29-05-09 19:46

hej:

Er der nogle der ved noget om hvordan evt mobilsamtaler foregår når det er
via et navigationsanlæg med bluetooth.

Ville man evt. kunne forbinde mobilen til navigationsanlægget og derefter
koble sig op på samtalen via et bluetooth headset.

Jeg er klar over at man kan køre det over radioens højtalere, men det er
ikke det jeg ønsker.

Jeg vil såmænd bare kunne se på displayet, hvem der ringer for derefter at
kunne hhv. tage eller afvise opkaldet på mit headset og gerne med en
stemmekommando.

På forhånd tak.

PH

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-06-09 18:29

Peter Hansson (7870) wrote:
> Er der nogle der ved noget om hvordan evt mobilsamtaler foregår når det er
> via et navigationsanlæg med bluetooth.

Bluetooth fungere ved at dit navigationsanlæg parres med mobilen, og
åbner forbindelse til en eller flere tjenester. Det kan f.eks. være
fjernbetjening (Mulighed for at fortage og besvare opkald, samt se
nummeret og eventuelt navnet på den der ringer) og/eller headset hvor
telefonens mikrofon og højtaler omdiageres til navigationsanlægget.

Vær dog opmærksom på, at headset servicen OGSÅ tilbyder i hvert fald at
besvare opkald, og mener også den kan se nummeret, har dog ikke selv et
headset med display, så kan ikke lige svare for hvordan de forbinder.

> Ville man evt. kunne forbinde mobilen til navigationsanlægget og derefter
> koble sig op på samtalen via et bluetooth headset.

Det kommer an på telefon og navigationsanlæg.

Hvis du alligevel har begge dele, så kan du jo bare prøve. Da
navigationsanlægget bruger flere forskellige services end dit headset,
ville jeg tilslutte dette først, og derefter tilslutte headsettet. Måske
virker det, måske gør det ikke.

> Jeg vil såmænd bare kunne se på displayet, hvem der ringer for derefter at
> kunne hhv. tage eller afvise opkaldet på mit headset og gerne med en
> stemmekommando.

Et bilmonterings kit til telefonen, kunne være en løsning?

- Chano Andersen.