heste i pensionsalderen- distanceridning
Fra : drabaek7

Dato : 31-07-01 10:12

Hej alle
Jeg tager Tanjas opfordring op. Der kan kun komme gang i gruppen, hvis vi
bidrager, hver i sær.

Jeg har en gammel hoppe, ja undskyld, det har jeg skrevet før, hun er 16 år.
Jeg har mest brugt hende til at ride dressur. Hun har været lige der, hvor
hun - eller jeg - skulle lære at changere og det der dyre. Og jeg må
indrømme det er min drøm at ride dressur. Den der fornemmelse af at være i
balance, at hesten fungerer som ens forlængede ben og gør det meste bare man
tænker det. At have fuld kontrol bare med en lillefingers træk i tøjlen. Ja
det er altså min drøm. Nu er vi bare igen i en periode, hvor der er
stigende - synes jeg - modstand fra hende. Og man tænker igen, at man skulle
finde på noget andet.

Da det er højst usandsynligt at jeg får nogen efter hende og hun er sund og
rask, har jeg tænkt at man kunne begynde på lidt distanceridning.

Er der nogen der har erfaring med det? Gode dårlige?
Hører gerne om der er aktiviteter i nærheden dvs Nordsjælland eller om man
skal køre lidt længere.

Hilsen Helle

Fra : Lina Kugge

Dato : 31-07-01 15:50

Der er en del distancestævner på Sjælland - har lige været Københavnerridt
med udgangspunkt fra Klampenborg galopbane.
Hvis din hest ellers er sund og rask, ser jeg ingen grund til at du begynder
med at ride distance - du kan jo altid starte på en af de kortere.
Prøv at kigge ind på distancerytterforeningens hjemmeside, den er nemlig
ikke så tosset:
http://www.geocities.com/distancedk/

Held og lykke med det.

Lina