Windows Live Mail og Adobe Reader
Fra : Carsten

Dato : 29-05-09 07:52

Hej NG

Jeg har altid direkte kunne åbne en vedhæftet pdf fil der var sendt gennem
WLM. Men når jeg vil forsøge det nu for jeg Adobes fil side med beskeden
"Der opstod en fejl ved åbningen af dette dokument. Denne fil findes ikke"
Hvis jeg så vælger at gemme filen på skrivebordet, ja så kan jeg godt åbne
den derfra, men ikke i WLM. Det er helt uden forskel hvem der er afsender af
filen, jeg har stadig samme problem.
Jeg kører Vista Home Premium, Adobe Reader 9.1.1 og WLM 6.0.6000

Er der nogen, der har et godt råd

Carsten

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-05-09 15:54

"Carsten" <skjul@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> af filen, jeg har stadig samme problem.
> Jeg kører Vista Home Premium, Adobe Reader 9.1.1 og WLM 6.0.6000

Hej Carsten

Jeg går ud fra, at du har Internet Explorer 8?

Jeg oplever samme fejl, og har fået at vide, at det skyldes
en fejl i Internet Explorer 8.
Du kan prøve at gå tilbage til IE 7 eller prøve med en
anden browser f.eks. Firefox.

Jeg ved ikke, om der kommer en rettelse til IE 8 eller noget.

Fjern IE 8:
http://support.microsoft.com/kb/957700

Mvh. Martin

Fra : Carsten

Dato : 29-05-09 18:51

Ja jeg har IE 8, men det er Windows Live Mail jeg taler om

Carsten

Fra : plougorama@gmail.com

Dato : 29-05-09 12:57

On 29 Maj, 19:50, "Carsten" <sk...@privat.dk> wrote:
> Ja jeg har IE 8, men det er Windows Live Mail jeg taler om
>
> Carsten

> - Vis tekst i anførselstegn -

Jamen det er IE8 der sørger for at skabe forbindelse imellem
filen og det program, der skal åbne filen, eller hvad skal man
sige.

Du kan prøve at åbne WLM i Firefox og se, om det virker.
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Firefox skal så måske sættes som standardbrowser i stedet
for IE8

Mvh. Martin

Fra : Carl Drud

Dato : 29-05-09 20:07

plougorama@gmail.com writes:

> Du kan prøve at åbne WLM i Firefox og se, om det virker.
> http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Det bliver svært. WLM er ikke web mail, men er ment som efterfølger til
Outlook Express og Windows Mail.

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_Mail

--
Carl

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-05-09 20:21

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Det bliver svært. WLM er ikke web mail, men er ment som efterfølger til
> [...]

Det kom jeg også til at se.

Jeg vil dog fortsat mene, at browseren kan have betydning.

Jeg bruger selv Windows Vistas mailprogram og får samme
fejlbesked, når jeg bruger IE8.

Når jeg sætter Firefox som standardbrowser er der ingen
problemer.

Se nedenstående svar, som jeg på et tidspunkt fik fra Datatid.
Her drejer det sig dog om en jpg-fil, men problematikken må
være den samme, eller hvad?

Svar fra Datatid:

Fejlen med, at Windows ikke kan finde en jpg-fil, ser ud til at være
relateret til IE8-installationen, som tilsyneladende ødelægger en pointer
til mappen Temporary Internet Files. Det er den mappe, hvor Internet
Explorer 8 og Windows Mail lagrer sine midlertidige data. Desværre ser det
ud til, at den eneste løsning i øjeblikket er at fjerne IE8 og vende tilbage
til IE7. Læs mere om afinstallation af IE8 på
http://support.microsoft.com/kb/957700.
Vi vil prøve at holde øje med problemet og se, om der kommer en opdatering
eller en work-around.

Mvh. Martin

Fra : Carl Drud

Dato : 29-05-09 20:37

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> writes:

> Se nedenstående svar, som jeg på et tidspunkt fik fra Datatid.
> Her drejer det sig dog om en jpg-fil, men problematikken må
> være den samme, eller hvad?

Det ved jeg ikke. Bruger hverken WM eller WLM.

--
Carl

Fra : Carsten

Dato : 30-05-09 10:44

Da der desværre ikke er nogen éntydig løsning, men mange forklaringer, tror
jeg at jeg venter en opdatering fra Microsoft og indtil da må jeg flytte
filerne til skrivebordet for så at åbne dem der.

TAK for de mange forslag

Carsten