Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af printer, papir etc.
Fra : Robert Piil

Dato : 28-05-09 10:20

Jeg skal have fat i en ny multimaskine, og vil i den forbindelse have en
der kan printe foto i en rimelig kvalitet også. Ideen er ikke at bruge
den til alle mine prints, jeg kommer temmelig sikkert til at fortsætte
med at bestille prints også, men til lejlighedsprint kunne det være
fint. Til det meste almindelige kontorprint har jeg S/H laserprinter.

Jeg over vejer forskellige modeller.

Canon:
MP630 (ca. 1.100)
MP980 ca. 2000,-

Epson:
PX700W eller
PX800FW

Jeg ender sikkert med MP980 eller PX800FW (er der nogen der har for og
imod på dem? - eller bedre forslag), og jeg gider temmelig sikkert ikke
rode med genopfyldningsblæk. Kravene er en rimelig fotokvalitet, netværk
(helst kabel men wifi er også muligt). Hastighed ikke afgørende.

Så kommer spørgsmålene.

1) Hvilket fotopapir skal man købe/kigge på. Jeg går efter én slags mat
og én slags blankt (Begge A4). Det behøver ikke være det allerfineste
papir der kan købes, men et rimeligt forhold mellem kvalitet/pris og set
i forhold til printerens kvalitet.

2) Printerprofiler. Skal man ud at have lavet en særlig printer profil
til sin printer/papir, eller følger der nogle standardprofiler med til
parpi eller printere der giver et fornuftigt resultat? Igen, jeg er ikke
hysterisk med kvaliteten, men vil gerne gøre det så godt og korrekt som
det nu giver meninger - alt taget i betragtning.

--
Robert Piil