Forskelle p[ boot
Fra : John

Dato : 28-05-09 16:11

Jeg kunne godt lide at vide hvad forskellen er p[ boot>
f.eks. noget hedder rt til efternavn, noget hedder recovery, og en mere
jeg ikke husker hvad hedder men som st[r som f;rst, hvad er forskellen
egentlig og hvorfor er der 3 forskellige.
Jeg bruger Ubuntu Studio, med nyeste opdateringer

Mvh John

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-09 19:15

Den 28 May 2009 15:10:36 GMT skrev John:
> [...]
> egentlig og hvorfor er der 3 forskellige.
> Jeg bruger Ubuntu Studio, med nyeste opdateringer

rt er real-time. Det er sådan noget man bruger hvis man ikke kan tåle
lyden hakker hvis Firefox går i selvsving.

Recovery er "fejlsikker tilstand".

den sidste er velsagtens standard.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : John

Dato : 31-05-09 11:46

Den Thu, 28 May 2009 18:15:03 +0000 skrev Kent Friis:

> rt er real-time. Det er sådan noget man bruger hvis man ikke kan tåle
> lyden hakker hvis Firefox går i selvsving.
>
> Recovery er "fejlsikker tilstand".
>
> den sidste er velsagtens standard.

Tak, Jeg nu ved jeg at rt betyder RealTime
Men der er stadig
1. 386
2. generic
3. Windows XP men det giver vel sig selv hvad det er

John
Hvorfor skal Linux lave alt via kryptiske metoder..

Fra : Kent Friis

Dato : 31-05-09 14:17

Den 31 May 2009 10:45:31 GMT skrev John:

> Tak, Jeg nu ved jeg at rt betyder RealTime
> Men der er stadig
> 1. 386

Intel 80386 er en CPU fra 1985. Det er den første 32-bit x86 CPU, og
den mest simple. Holder man sig til instruktioner der virker på 386,
virker det på alt 32-bit x86, selv skumle kloner som ingen har hørt om.

Til gengæld går det langsomt, når man ikke kan udnytte alle fordelene
ved de nyere CPU'er.

> 2. generic

Sikkert en Pentium-optimeret kerne.

(Forudsat vi snakker boot. Når man compiler visse programmer, fx Mesa,
får man lignende valgmuligheder, og der er generic = C, og
386 = assembler).

> Hvorfor skal Linux lave alt via kryptiske metoder..

Man kan ikke forklare alting i et OS, uden at skulle skrive tykke bøger.
Heller ikke i Windows. Der gemmer man i stedet tingene, så du slet ikke
får valgmuligheden, medmindre du ved præcist hvor du skal ændre.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"