Bruge links til automatisk videresendelse ~
Fra : LJ

Dato : 28-05-09 15:33

Hej.
Hvis jeg nu ønsker, at alle brugere der logger ind ved brug af sftp, alle
skal sendes direkte videre til en anden folder ved indlogning?
Kan jeg så bruge symbolic links/hardlinks til dette?
Det er på en smeserver 7.4.

Mvh. Loejf.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 28-05-09 16:05

On Thu, 28 May 2009 16:33:15 +0200, LJ wrote:

> [...]
> alle skal sendes direkte videre til en anden folder ved indlogning? Kan
> jeg så bruge symbolic links/hardlinks til dette? Det er på en smeserver

Hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Et symbolsk link kan sammenlignes
med det windows kalder en genvej.

Du skal nok nærmere se på hvordan du indstiller chroot i din ftpserver.

Du kan også prøve at fortælle hvad du mere præcist mener med "sendes
direkte videre til en anden folder ved indlogning".

Tomas

Fra : LJ

Dato : 28-05-09 16:28

> Du skal nok nærmere se på hvordan du indstiller chroot i din ftpserver.

Du har helt ret, det er præcist chroot jeg tænkte at løse links, men nok
ikke en realistisk ide.
Serveren bruger vsftpd, og det jeg ønsker er, at chroot for alle brugere
skal være et Ibay (share), hvor de har egen folder.

Mvh. Loejf.