converterkaben IDE til USB
Fra : Kim

Dato : 28-05-09 17:19

Findes der et kabel til en IDE harddisk, man sætter ind i
IDE stikket og kablet anden ende er et USB stik, så man
kan bruge harddisken som ekstern og med forbindelse til
pc'eren vis USB ? ( IDE til USB )

Mvh Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-05-09 19:09

On Thu, 28 May 2009 18:19:08 +0200, Kim wrote:

> Findes der et kabel til en IDE harddisk, man sætter ind i IDE stikket og
> kablet anden ende er et USB stik, så man kan bruge harddisken som
> ekstern og med forbindelse til pc'eren vis USB ? ( IDE til USB )

Ja, der er masser på markedet. Både med og uden kabinet. Jeg vil overlade
morskaben med at søge på edbpriser til dig selv.

--
Lasse Jensen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-05-09 19:36

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> overlade
> morskaben med at søge på edbpriser til dig selv.

Nej der er intet kabel der er parallel i den ene ende og seriel i den
anden, men ved hjælp af hardware kan dette laves.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-09 06:15

Paul Østerby Sørensen skrev bl.a.:

> Nej der er intet kabel der er parallel i den ene ende og seriel i den
> anden, men ved hjælp af hardware kan dette laves.

Sikke noget nonsens, jeg har hele tre af disse liggende. De koster en hund i
Aldi og mange andre steder...

Claus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-05-09 07:16

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> Sikke noget nonsens, jeg har hele tre af disse liggende. De koster en hund
> i Aldi og mange andre steder...

Han har faktisk lidt ret.
Der er hardware imellem USB og IDE stikket, det er højst sandsynligt også
det han mener

/Benjamin

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-05-09 14:51

Helt korrekt, rart at nogen læser hvad der skrives, en forbindelse med
et kabel fra en parrallelport der ender i en serielport er dømt til at
mislykkes.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-09 16:04

On Fri, 29 May 2009 15:50:52 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>Helt korrekt, rart at nogen læser hvad der skrives, en forbindelse med
>et kabel fra en parrallelport der ender i en serielport er dømt til at
>mislykkes.

Der tager du grueligt fejl.

Manden søger en USB til IDE konverter, og de findes i stort antal. Jeg
har f.eks to stk fra henholdsvis Roline og Sandberg...

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-09 16:35

Paul Østerby Sørensen skrev bl.a.:

> Helt korrekt, rart at nogen læser hvad der skrives, en forbindelse med
> et kabel fra en parrallelport der ender i en serielport er dømt til at
> mislykkes.

Det er dig der vrøvler OG flueknepper!

Uanset hvor meget du og andre vil fluekneppe, så er det en klokkeklar
kendsgerning, at dette er et IDE-USB kabel!
www.tersgov.dk/usbide.jpg

Claus

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-05-09 17:08

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Uanset hvor meget du og andre vil fluekneppe, så er det en klokkeklar
> kendsgerning, at dette er et IDE-USB kabel!

Nu du starter så nej det er ikke et kabel men som Sandberg selv skriver
på deres HP en adapter med usb kabel
a.. Connectors on adapter: 1 x SATA, 1 x IDE for 2.5" hard disks, 1 x
IDE for 3.5" hard disks
a.. Cable on adapter: 0.5 metres with 2 x USB A male connectors for data
& power
EOD
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : N_B_DK

Dato : 29-05-09 16:50

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> Helt korrekt, rart at nogen læser hvad der skrives, en forbindelse med
> et kabel fra en parrallelport der ender i en serielport er dømt til at
> mislykkes.

Ingen andre end dig har skrevet om parrallel porte.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 28-05-09 20:58

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> IDE stikket og kablet anden ende er et USB stik, så man
> kan bruge harddisken som ekstern og med forbindelse til

http://bjtrading.dk/shop/info.asp?varenr=331443

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-09 06:16

Peter Brandt Jørgensen skrev bl.a.:

> http://bjtrading.dk/shop/info.asp?varenr=331443

BJ trading tillader ikke dirkte links, desværre

Claus

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-05-09 08:22

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> wrote in message

> BJ trading tillader ikke dirkte links, desværre
>
> Claus

Nej, det kan jeg se. Det virkede fint på den pc, hvor jeg klippede linket,
men ikke på andre.

http://bjtrading.dk/shop/default.asp

vælg søg, og søg på 331443

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-09 16:37

Peter Brandt Jørgensen skrev bl.a.:

> Nej, det kan jeg se. Det virkede fint på den pc, hvor jeg klippede
> linket, men ikke på andre.

De bruger kager..

Jeg handler meget hos dem, og rådgiver også andre. Så jeg har klaget til
dem, at det er svært at anbefale dem, når man ikke kan linke direkte til en
vare.

Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-05-09 19:27

Claus Tersgov skrev:

> BJ trading tillader ikke dirkte links, desværre

Kig på hjemmesiden først, så virker linket.

Fra : Mogens Krage

Dato : 29-05-09 20:23

Claus Tersgov skrev bl.a:

> Uanset hvor meget du og andre vil fluekneppe, så er det en klokkeklar
> kendsgerning, at dette er et IDE-USB kabel! www.tersgov.dk/usbide.jpg

Er det muligt at åbne boksen med IDE-soklerne, så vi kan se hvad den
indeholder?

--
Mogens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-09 20:46

On 29 May 2009 19:22:42 GMT, Mogens Krage <mk.nospam005@has.dk> wrote:

>Er det muligt at åbne boksen med IDE-soklerne, så vi kan se hvad den
>indeholder?

Den gemmer formentlig på en Prolifec PL-2507 USB to IDE Bridge
controller:

http://www.prolific.com.tw/eng/Products.asp?ID=8

<mlr>

Fra : skibber

Dato : 30-05-09 09:22

On 29-05-2009 21:22:45, Mogens Krage wrote:

> Er det muligt at åbne boksen med IDE-soklerne, så vi kan se hvad den
> indeholder?
>
> --
> Mogens

Hold nu op, det er en IDE-USB converter box
der er ingen grund til af forsøge at splitte den box
ad.

Gå ned i Computercity eller hvad der er i nærheden og kik på den
læs på æsken, det kan da ikke være så svært.

/skibber

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-05-09 14:13

Michael Rasmussen wrote:

> Den gemmer formentlig på en Prolifec PL-2507 USB to IDE Bridge
> controller:
>
> http://www.prolific.com.tw/eng/Products.asp?ID=8

Nok ikke lige den, da der normalt også er SATA->USB i disse konvertere
eller "kabler".

--
Jesper Lund