Slibning af knive..
Fra : Quidam

Dato : 27-05-09 11:19

Hvor får i slebet jeres knive?
Hvis i gør det selv, hvordan gør i så?
Hørte engang om et slibesæt der skulle være udover det sædvanlige,
nogen der kan huske noget om det?

Mvh

Jørgen H

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 27-05-09 19:12

On Wed, 27 May 2009 10:18:50 -0700 (PDT), Quidam <CoverMeUp@gmail.com>
wrote:

>Hvor får i slebet jeres knive?

HW Larsen, www.hwl.dk

/Bjarne

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 27-05-09 19:56

"Bjarne Holm Lorenzen" <skumle@_No_SPAM_NO_gmail.com> skrev i en meddelelse

> HW Larsen, www.hwl.dk
>
> /Bjarne

Ditto!

Anders

Fra : Max

Dato : 27-05-09 20:34

Hej Jørgen

> Hvor får i slebet jeres knive?

Egebjerg.

--
Mvh Max

Fra : Emil

Dato : 27-05-09 22:06

Quidam <CoverMeUp@gmail.com> wrote:

>Hørte engang om et slibesæt der skulle være udover det sædvanlige,
>nogen der kan huske noget om det?

Det må absolut være Lansky:
<http://www.huntershouse.dk/kat611-V%C3%A6rkt%C3%B8j/side3374-Lansky-slibes%C3%A6t.html>

Men pas på deres øvrige (billige) produkter, da de kan rive skæret af
enhver god kniv.

m.v.h. Emil

Fra : Linde

Dato : 27-05-09 23:45

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men pas på deres øvrige (billige) produkter, da de kan rive skæret af

Det kan det nævnte sæt godt nok også, skal jeg hilse og sige. Ingen tvivl
om, at Lansky´en er et godt system, men det tager lang tid at lære at bruge
det korrekt. Jeg har selv hærget en del knive under øvelses-/hyggeslibning
med mit eget. Jeg vil ikke råde nogen til at sætte deres bedste kokkesabel i
som det første, OG måske allervigtigst, køb en ekstrafin sten med, eller det
store sæt, hvis du vil slibe køkkenknive...de 3 standardsten er for grove
til tynde knivsblade. I øvrigt er det ikke det nemmeste i verden at slibe
lange knive med Lansky.

Mvh
Linde

Fra : kjaer

Dato : 28-05-09 20:38

Emil wrote:

> [...]
> slibes%C3%A6t.html>
>
> Men pas på deres øvrige (billige) produkter, da de kan rive skæret af

Hvis kniven er af godt stål så kan enhver slibe den. Hvis ikke er det
håbløst, så er det brug og smid væk varer.

Fra : S.B.

Dato : 30-05-09 10:53

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis kniven er af godt stål så kan enhver slibe den. Hvis ikke er det
> håbløst, så er det brug og smid væk varer.

Kender nu en jeg ikke vil betro at slibe en rockwool kniv
Så ikke alle kan

Søren