Hvor meget skal jeg købe ind af
Fra : Quidam

Dato : 27-05-09 10:55

Kære Gruppe..
Jeg har fået den utvivlsomme ære at stå for at handle ind til en lille
piskefrokost på 6 personer.
Følgene er blevet aftalt at vi skal have sat til livs..
Men, hvor meget skal jeg beregne pr. snude? Synes selv det er modig af
de andre at sætte ham med mest tid og mindst viden til at handle.
Håber nogen kan hjælpe..

Æg
Rejer
Karrysild
Laksepate
Røget Hellefisk med røræg.
Lun Leverpostej med bacon og champusere.
hakkebøf eller mørbradbøf
Høns i asparges
fiskefilet

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 27-05-09 17:59

"Quidam" <CoverMeUp@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvad er en piskefrokost? Er det noget kinky?

Steen.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-09 18:06

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> writes:

> Hvad er en piskefrokost? Er det noget kinky?

Jeg synes også det lød interessant - kommer der billeder?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-05-09 18:09

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> writes:

> Hvad er en piskefrokost? Er det noget kinky?

Det må vel være en sproglig parallel til mokost, men her bare en
kombination af påske- og pinsefrokost.

--
/Wegge

Fra : Quidam

Dato : 27-05-09 11:17

Billeder... Det kunne i tænke jer!!!

Der skulle ha stået Pinsefrokost!! Men havde faktisk første skrevet
påskefrokst, lidt hurtigt gik det nok

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-09 18:44

Quidam <CoverMeUp@gmail.com> writes:

> Jeg har fået den utvivlsomme ære at stå for at handle ind til en lille
> piskefrokost på 6 personer.

Det kommer jo lidt an på om du er ene hane i kurven blandt 5 kvinder
på slankekur, eller om I er 6 granvoksne mænd med god appetit. :)

> Men, hvor meget skal jeg beregne pr. snude? Synes selv det er modig af
> de andre at sætte ham med mest tid og mindst viden til at handle.
> Håber nogen kan hjælpe..

Det er kun et oplæg til diskusion!

> Æg

1 pr. mand.

> Rejer

30 gram pr. mand.

> Karrysild

2-3 stykker pr. mand, hvis de er skåret ud.

> Laksepate

30 gram pr. mand.

> Røget Hellefisk med røræg.

1-2 skiver pr. mand og så røræg af 4 æg.

> Lun Leverpostej med bacon og champusere.

1 pund leverpostej, 150 gram bacon og et kvart pund champignon.

> hakkebøf eller mørbradbøf

1 hakkebøf pr. mand eller to mørbradbøffer.

> Høns i asparges

2 tarteletter pr. person. 2 dåser asparges og en høne/kylling eller en
pose færdigkogt frossen kylling i tern.

> fiskefilet

1 pr. person.

Men så burde I også være mætte!

Fra : Quidam

Dato : 27-05-09 13:27

Tusind tak for svar..
Vi er 3 mænd, 1 barn, 1 dame og en dame der spiser som en mand :)