Raychart 420
Fra : sailor99

Dato : 27-05-09 18:57

Hej!

Jeg har lovet en ældre klubkammerat at spørge her i NG, om der i en Raychart
420/420D sidder et back-up batteri, der nødvendigvis så bliver fladt.

Da han startede op forleden, kunne han konstatere, at der, hver gang den
havde været slukket, skulle laves grundindstilling med tid, sprog og et par
andre ting.

Hvis én af jer ved noget og vil dele sin viden med os, bliver min
klubkammerat rigtigt glad.

Mvh,
Georg

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-09 19:02

> [...]
> par andre ting.
>
> Hvis én af jer ved noget og vil dele sin viden med os, bliver min

Se flg. link -
http://www.google.dk/search?hl=da&newwindow=1&q=Raychart+420%2F420D+back-up+battery&meta=

Vælg første forslag:
http://www.raymarine.com/SubmittedFiles/Handbooks/Navigation/Raychart420.pdf

på side 92 står der noget om backup battery -

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : sailor99

Dato : 27-05-09 19:14

Tak, Per!!

Fra : sailor99

Dato : 27-05-09 20:37

Hold fast, hvor kan det laves bøvlet. Jeg ringede den gode nyhed til min
kammerat, og han bad mig komme forbi for at hjælpe med at skille plotteren
ad (og drikke 1 øl).
Da vi kom til det indre, måtte vi konstatere, at Raymarine havde limet
kontakten til batteriet, og det var ikke muligt at løsne det den mindste
smule. Nu må han så af sted til et elektronik firma for at få klaret det
lille problem.

Det er godt nok et åndssvagt system.

Mvh,
Georg

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-09 23:02

Måske det er samme problem, som da jeg skulle skifte batteriet på min
Raymarine GPS unit ...

Jeg tror det var "punktsvejset" fast? Jeg opgav at få det løsnet og
købte en ny GPS enhed ..., hvilket jo er helt ude i hampen ...

Såvidt jeg kan se i manualen side 88 (= 6.3) under fault finding er det
ikke noget, man selv kan klare på en Raychart 420:

"Loss of stored data, eg. waypoints:

Return to dealer for internal battery chack" ... står der ... Ak ja ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør