Er dette en fornuftig pris på en VFR 800?
Fra : jacob.scherrebeck@gm~

Dato : 27-05-09 13:58

Hej.

Jeg har kig på en VFR 800 fra 1998. Den har gået ca. 12000 km. Enejers
og det har været en kvinde. Der skulle efter sigende lige være lavet
service, 2 nye dæk, nyt batteri og en spyball alarm. Sælger siger
stand 100% som "ny"

Den står til 99,9 K. Er dette en fornuftig pris eller hvad? Jeg syntes
den burde kunne sælges billigere.....vi snakker jo om en cykel fra 98.

Men hvad sir i?

MVH

Jacob

Fra : MKS - 74

Dato : 27-05-09 21:15

On Wed, 27 May 2009 12:57:31 -0700 (PDT), jacob.scherrebeck@gmail.com
wrote:

>Den står til 99,9 K. Er dette en fornuftig pris eller hvad? Jeg syntes
>den burde kunne sælges billigere.....vi snakker jo om en cykel fra 98.
>
>Men hvad sir i?

SKAT vurderer dem til ca. 83-87 i øjeblikket som alm. handelspris, så
alt over 90 er nok i overkanten, men det er jo meget udbredt for mange
sælgere at sætte cyklen en del højere end forventet salgspris, så der
er lidt (eller meget) at handle med. På den anden side...den der har
grisen bestemmer prisen, og måske er den virkelig noget særligt.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 27-05-09 22:38

MKS - 74 skrev:

> .................På den anden side...den der har
> grisen bestemmer prisen, og måske er den virkelig noget særligt.

Tjaeh - Det er første årgang af 800'eren, men faktisk er det modellen
forinden der (med lavt km-tal) ser ud til at være godt eftertragtet (á
nyest mulige model af den "originale" VFR) :-/

På samme vis er det 2001'eren der er den sidste 800'er med
tandhjulstrukne knastaksler, hvilket på samme måde gør et skel i hvor
eftertragtet den er!

Jeg synes at 100.000,- lyder af meget, ikke mindst i det vigende marked :-|
Hvis du slår lidt koldt vand i blodet og søger lidt mere. vil der
givetvis vise sig bedre tilbud - Og dét er jo også mere i ånd med JJ
Bagers gyldne råd om at undgå købekløe og frem for alt IKKE købe den
første motorcykel man er ude at kigge på!!!

--
Armand

Fra : lorenzen

Dato : 27-05-09 15:19

On May 27, 10:15 pm, MKS - 74 <cbr60...@gmail.com> wrote:

> [...]
> er lidt (eller meget) at handle med. På den anden side...den der har
> grisen bestemmer prisen, og måske er den virkelig noget særligt.

Hvor kan man se hvor meget SKATbamserne vurdere en motorcykel til?
Eller er det bare noget du ved?

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-05-09 07:12

http://modep.skat.dk -> værdifastsættelser

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-05-09 07:25

Torben Scheel wrote:

> http://modep.skat.dk -> værdifastsættelser

...og her er en lidt bedaget liste over afgiftspligtige værdier :
http://www.folmersmc.dk/pdf/honda.pdf

Den liste i opdateret stand burde være tilgængelig på dit "lokale"
skattecenter - men det er ikke sikkert at ekspeditricen er enig i at det
er noget for borgernes sarte øjne.

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-05-09 05:30

<Den står til 99,9 K. Er dette en fornuftig pris eller hvad? <Jeg syntes
<den burde kunne sælges billigere.....vi snakker jo om en <cykel fra 98.

jeg synes den lyder for dyr.
Så en 99 og 01 i weekenden til 99k hos en forhandler i Odense.
99éren havde gået ca 12kkm og 01 ca 30kkm

så den burde du kunne presse ned.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : N/A

Dato : 28-05-09 07:12

Fra : jacob.scherrebeck@gm~

Dato : 28-05-09 01:04

Tak for svarene:) Ja jeg syntes også det er liiiige i overkanten. Jeg
kigger lige på den idag, og ser hvad sælger siger;)

MVH

Jacob