eldiagram farvekode hjælp
Fra : Dak

Dato : 26-05-09 19:14

Har en grøn og en brun til positionslyset.

Kan det passe at grøn er Jord? :-/ har altid troet at brun var jord.

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Villy Olsen

Dato : 26-05-09 19:34

Ja den grønne er stel ell."jord"
Mvh Villy

Fra : Thomas Trockmann Pet~

Dato : 26-05-09 19:37

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Har en grøn og en brun til positionslyset.
>
> Kan det passe at grøn er Jord? :-/ har altid troet at brun var jord.
Kan du ikke komme til at måle med voltmeter ?
Hvis du måler imellem ledning og stel (god stel forbindelse ) vil stel vise
0 og + (fase) vil tilnærmelsesvis vise den spænding der er på dit batteri,
(det forudsætter at lyset er tændt).

Fra : Dak

Dato : 26-05-09 21:04

> Kan du ikke komme til at måle med voltmeter ?

Jo men da det styrtregner og lyner og cyklen står ude på gaden, så ser
jeg det ikke særlig smart at begynde at måle lige pt.

Har nemlig taget hele positionslyset ledningen med op i lejligheden og
er ved at sætte nogen han og hun stik i.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 26-05-09 19:42

Dak skrev:
> Har en grøn og en brun til positionslyset.
>
> Kan det passe at grøn er Jord? :-/ har altid troet at brun var jord.

Rodede i min fars XBR i går, og der var den grønne stel/-

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Flemming Disc

Dato : 26-05-09 21:48

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har en grøn og en brun til positionslyset.
>
> Kan det passe at grøn er Jord? :-/ har altid troet at brun var jord.

Det med grøn stel er en honda syge, hvor de skævøjet har fået den ide fra
ved jeg heller ikke.
Stel er sort eller sort med gul eller hvid stribe.
Brun kan jeg også godtage...men grøn nej nej nej

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kim Olsen

Dato : 26-05-09 22:35

> Brun kan jeg også godtage...men grøn nej nej nej

På kopien af Honda Rebel - kinesermotorcyklen Lifan benytter man såmænd også
grøn til stel nogle steder

Kim Olsen

Fra : TWL

Dato : 27-05-09 16:51

Dak wrote:
> Har en grøn og en brun til positionslyset.
>
> Kan det passe at grøn er Jord? :-/ har altid troet at brun var jord.

Her er en del eldiagrammer her :

http://www.motoinfo.yoyo.pl/

Måske det kan hjælpe.

Mvh Thomas