Asus Eee PC 701SD
Fra : Morten Lehrmann

Dato : 27-05-09 20:52

Har fået problemer med en Asus Eee PC 701SD, som kører den præinstallerede
Xandros linux. Under en on-line opdatering er maskinen blevet ret
utilgængelig: Den starter op med værktøjslinien nederst - og et helt blankt
skrivebord. Tryk på "Vis skrivebord" eller ikonerne på værktøjslinier
medfører blot et timeglas.

Med Fn-Sys Rq tasten kan jeg fremprovokere Screen capture, så jeg _kan_ få
skærmbilleder frem - og mus og tastatur virker fint.

Mit problem er at jeg ikke rigtigt kan finde ud af, hvad problemet er, da
jeg ikke ved hvordan jeg kommer bagom systemet - fx til en kommandolinie
(er vant til SUSE linux).

Any clue?

Mvh.
Morten Lehrmann

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-05-09 05:57

Morten Lehrmann <lehr@lehr.invalid> writes:

> Mit problem er at jeg ikke rigtigt kan finde ud af, hvad problemet er, da
> jeg ikke ved hvordan jeg kommer bagom systemet - fx til en kommandolinie
> (er vant til SUSE linux).

Ctrl-Alt-t måske.

//Makholm

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 28-05-09 06:10

Peter Makholm wrote:

> Ctrl-Alt-t måske.

Aaah, så simpelt.

Mange tak.

Mvh.
Morten

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-05-09 06:26

On Wed, 27 May 2009 21:52:23 +0200, Morten Lehrmann wrote:

> [...]
>
> Mit problem er at jeg ikke rigtigt kan finde ud af, hvad problemet er,
> da jeg ikke ved hvordan jeg kommer bagom systemet - fx til en

Boot den i singleuser og brug din apttil at tjekke om opdateringen gik
godt. F.eks. apt-get -f install eller apt-get dist-upgarde. Formoder her
at Xandros er debian baseret.

--
Lasse Jensen