Kender nogen til et godt tilbud på ny pc m~
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-09 20:50

Hej med jer,

Vi skal have en ny PC.

Det er ok hvis den købes over et par omgange hvis der er nogen der ved noget
om gode tilbud inden for den kommende tid.

Vi skal bruge en stationær PC med nedenstående emner (som jeg kender til men
vi har ikke så meget check på det):

DVD-brænder
Blu-ray drev
Stor HD til masser af billeder
Wireless
Gerne Bluetooth
Lydkort
Bruges til Spil på nettet (pigespil så ikke det helt vilde)
Trådløst tastetur i god lydløs kvalitet

Skærm:
Stor 22-24 skærm med god billedegengivelse til brug for Blu-Ray

Printer:
Scanner, kopi og farve men ikke alt for dyre printerpatroner

Jeg håber I kan hjælpe og der mangler sikkert oplysninger Vi bor iøvrigt
i nordsj men arbejder i KBH's området.

På forhånd tak

Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-05-09 23:31

"EJSMB" <ejsmb(a)privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Gerne Bluetooth
> Lydkort
> Bruges til Spil på nettet (pigespil så ikke det helt vilde)

Gå ned i den lokale Aldi og se om de har flere tilbage af dette tilbud fra
den 13/5
http://www.medion.com/ms/aldi/md8848/dk/
Den har alt det du efterlyser - undtagen bluetooth.
Men der køber du bare en lille bluetooth stik til usb og stikker i en ledig
port på bagsiden. Så er du kørende.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-09 05:33

> [...]
> Men der køber du bare en lille bluetooth stik til usb og stikker i en
> ledig port på bagsiden. Så er du kørende.

Ok, tak for det.

Er der noget specielt jeg skal tænke på med skærmen når den skal kunne vise
BR?

MVH
Bo

Fra : Martin

Dato : 28-05-09 06:39

EJSMB wrote:

> Ok, tak for det.
>
> Er der noget specielt jeg skal tænke på med skærmen når den skal kunne vise
> BR?

MIN MENING...
Jeg kan ikke se den helt store forskel på DVD og Bluray, men tilgengæld
så kan man klart høre STOR forskel... - så sørg hellere for at få noget
rigtig god lyd!

De fleste computer skærme kører i formatet 16:10 (1920x1200) og Bluray
kører i FullHD 16:9 (1920x1080) - så på en computerskærm vil du få
kanter i toppen og bunden.

Men de fleste grafikkort har 2 udgange, så kan man altid bruge den ene
af udgangene til TV'et enten med DVI -> HDMI og så lydstik til
forstærker eller lign. - Hvis grafikkortet har HDMI udgang, så kan du
smide et enkelt stik da der også er lyd i HDMI.

Hvis man skulle have råd, så vil jeg anbefale Apples LED Cinema 24"
skærm <http://store.apple.com/dk/product/MB382?mco=MTcwNDk1Mw>
Alt ser bare så meget federe ud med LED, sort er SORT og hvid er HVID

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-05-09 10:23

Martin skrev:

> De fleste computer skærme kører i formatet 16:10 (1920x1200) og Bluray
> kører i FullHD 16:9 (1920x1080) - så på en computerskærm vil du få
> kanter i toppen og bunden.

Gør de det, jeg har stort set aldrig set en computerskærm der kører
1920*1200?

De kører derimod alle 1920*1080, når de kører fuld HD:
http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=1006181

Jesper

Fra : Martin

Dato : 29-05-09 08:59

Jesper Juul wrote:

> Gør de det, jeg har stort set aldrig set en computerskærm der kører
> 1920*1200?
>
> De kører derimod alle 1920*1080, når de kører fuld HD:
> http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=1006181

Nå dada... vidste jeg egentlig ikke...
Men på den liste er det ca. 50/50 om den kører 16:9 eller 16:10

Fra : Esben

Dato : 29-05-09 20:37

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> Nå dada... vidste jeg egentlig ikke...
> Men på den liste er det ca. 50/50 om den kører 16:9 eller 16:10

Vi er i en overgangsperiode, i løbet af et 1-2 år vil alle nye skærme og
bærbare PC'er være i 16:9 format.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-09 08:55

> [...]
> Men der køber du bare en lille bluetooth stik til usb og stikker i en
> ledig port på bagsiden. Så er du kørende.

Hej med dig,

Så er den købt

Jeg havde nu håbet at den også havde TV i sig men det har den desværre ikke.
Er det nemt og hvad vil det koste at få det i? (ved du det)

og tak for hjælpen

MVH

Bo

Fra : Tomas Jensen

Dato : 07-06-09 15:17

> Så er den købt

Tillykke
.... så nu kan jeg jo spørge dig: støjer den som en jetjager eller er den
(næsten) lydløs?

Mvh Tomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-09 16:39

> Tillykke
> ... så nu kan jeg jo spørge dig: støjer den som en jetjager eller er den
> (næsten) lydløs?

Den er næsten lydløs

Fra : Tomas Jensen

Dato : 08-06-09 16:21

EJSMB skrev:

> Den er næsten lydløs

tak, vil se, om den lokale har flere

Tomas

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-06-09 21:26

EJSMB wrote:

> Er der noget specielt jeg skal tænke på med skærmen når den skal kunne
> vise BR?

Den skal understøtte HDCP.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-06-09 23:21

Kim Voss Schrader wrote:

> Fjernes nemt med AnyDVD HD her. For selvom min skærm ER HDCP-kompatibel
> virker det alligevel ikke med PowerDVD af en eller anden ukendt årsag.

Korrekt, programmet koster næsten efterhånden ligeså meget som en HDCP-
kompatibel monitor

--
Jesper Lund