Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scan af gamle fotos ("på papir")
Fra : MD

Dato : 26-05-09 05:08

Hejsa,

Jeg håber nogen herinde kan give et godt tip.
Min kære mor har en masse familie albums stående hjemme i reolen.
Disse ville jeg selvfølgelig gerne sikre lever videre i generationerne
og vil derfor have dem indscannet.
Desværre er der ingen negativer......

Jeg søger derfor at købe en scanner som kan hjælpe mig med at scanne
disse.
Mit primære fokus er tid mere end kvalitet.
Altså helst noget med en eller anden form for "fødning" af scanneren,
så jeg ikke skal scanne et billede af gangen, åbne+lukke scanner og så
fortsætte med næste.
Billederne er vidst "standard" størrelse, som man fik fra
farvehandleren i 80'erne og 90'erne.

Jeg har kigget igennem tidligere indlæg, men ikke lige fundet noget
der gav mig svar på min problemstilling.

På forhånd tak
Morten Davidsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-05-09 13:06

"MD" skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget igennem tidligere indlæg, men ikke lige
> fundet noget der gav mig svar på min problemstilling.

Da det er et "hvad skal jeg købe" spørgsmål, så er det nok
news:dk.fritid.foto.indkoeb som er den gruppe, hvor du skal søge.

Men bortset fra fra det, så laver f.x. Epson nogle ganske udemærkede
scannere - også med arkføder, så det er nok et godt bud.

Til papirbilleder behøves du ikke en mega høj opløsning, da
papirbilleder alligevel ikke kan leve op til mere end ca 400 dpi.

Jan

Fra : Pico

Dato : 27-05-09 00:01

MD wrote:
> [...]
> farvehandleren i 80'erne og 90'erne.
>
> Jeg har kigget igennem tidligere indlæg, men ikke lige fundet noget
> der gav mig svar på min problemstilling.

Jeg synes jeg får et bedre resultat ved at affotografere billederne. Så skal
de heller ikke pilles ud af albumene og bagefter limes ind igen Nå deet
kan jo være hele siden kan ligge på skannerbedet.
Hvis du affotografere er overskyet vejr 1 - 2 meter fra et vindue det
bedste. Du kan nøjes med et stativ, men en fotostand er lettere at arbejde
med. Jeg stiller som regel blænden på 5,6 eller 8 og lader automatikken
klare tiden. Har du ikke en trådudløser skal du bruge timeren så du ikke
skal røre kameret når billedet tages.
--
MVH
Pico

Fra : pvirkus

Dato : 01-06-09 09:17

On May 26, 1:07 pm, MD <mor...@davidsen.it> wrote:
> [...]
> farvehandleren i 80'erne og 90'erne.
>
> Jeg har kigget igennem tidligere indlæg, men ikke lige fundet noget
> der gav mig svar på min problemstilling.

Hej Morten

Hvis tiden og kvaliteten er afgørende så skal du måske overveje at
kikke på www.scanpixel.dk.
Her kan du få scannet papirbilleder for DKK 1,69 hvis de ligger som
fotos og DKK 2,69 hvis der er tale om scanning af albums.

ScanPixel kører i denne uge tilbud på QXL.dk som måske også har din
interesse:

Der tilbydes scanning af 1.000 billeder startpris er 1 krone - se:

http://auktioner.qxl.dk/ScanPixel

Mvh. Preben

Med venlig hilsen
Preben

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-06-09 17:18

pvirkus <pvi@megan.dk> skrev :

>Hvis tiden og kvaliteten er afgørende så skal du måske overveje at
>kikke på www.scanpixel.dk.

8 - 12 ugers leveringstid, forsendelse DKK 279,00.

Iøvrigt spammer du gruppem, reklamer er aldeles uønsket og hvis
man endelig gør det, så bør man oplyse om man har et
tilhørsforhold eller ej.

Og Scanpixel er jo din biks.
--
Kerim