News reader
Fra : jan

Dato : 27-05-09 10:47

Hejsa.

Sidder og spekulere på at droppe OE, men hvad skal jeg så vælge?

Skal være noget der er nemt at gå til, og ikke skal ha den store forkromede
et eller andet for at kunne sætte den op

Gode og konstruktive råd modtages med tak

//Jan

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-05-09 11:43

jan skrev:

> Sidder og spekulere på at droppe OE, men hvad skal jeg så vælge?

Den oplagte erstatning til både mail og news er Thunderbird
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 27-05-09 12:26

On Wed, 27 May 2009 11:47:17 +0200, "jan"
<jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>et eller andet for at kunne sætte den op
>
>Gode og konstruktive råd modtages med tak

Du får lige et par stykker af de gode.

Forte Agent. Den har jeg brugt i rigtig mange år, Lynhurtig til
fremvisning af billeder, og så kan man også køre mail fra den.

Den næste er denne
http://www.40tude.com/dialog/

Også rigtig god, men knap så hurtig til billedvisning.

De er begge fantastiske og er nok de mest brugte.

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-05-09 14:52

jan skrev:

>Skal være noget der er nemt at gå til, og ikke skal ha den store
>forkromede et eller andet for at kunne sætte den op

Xananews er mit forslag, der skal ikke noget underligt til at sætte den
op, der ligger både vejledning og adresse til selve programmet i
nedenstående link, hvor det der står er på dansk.
http://www.usenet.dk/?side=xana&m=D

Programmet selv er dog på engelsk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-05-09 18:48

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> den op, der ligger både vejledning og adresse til selve programmet i
> nedenstående link, hvor det der står er på dansk.

Den ser faktisk meget fornuftig ud.

--
Niels

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-05-09 18:57

"jan" skrev i en meddelelse
> Sidder og spekulere på at droppe OE, men hvad skal jeg så vælge?

Det kommer vel an på, hvad du er utilfreds med i OE ?

Der er vel ikke meget ide i at droppe den bare for at droppe den ?

Jeg har prøvet et hav af programmer, men synes stadig bedst om OE til
tekstindlæg.

Jeg bruger:

OE til News (bruger ikke binære grupper til noget)
Outlook 2003 til mail
Firefox som webbrowser
Netbank dog i IE, da jeg synes at den kører bedst der

Og jeg har som nævnt snart prøvet mange - men er altid vendt tilbage til
disse.

Jan (en anden af slagsen)

Fra : jan

Dato : 29-05-09 15:20

Hejsa.

> [...]
> Netbank dog i IE, da jeg synes at den kører bedst der
>
> Og jeg har som nævnt snart prøvet mange - men er altid vendt tilbage til

Det der irretere mig er at man ikke kan lægge de newsfeed man abonere på i
forskellige mapper, men at det hele bliver samlet i en mappe, måske et af de
andre programmer kan det.

Go pinse.

//Jan

Fra : Per H

Dato : 29-05-09 15:46

On Fri, 29 May 2009 16:19:52 +0200, "jan"

Forte agent er da i mapper.

se nederst i linket.

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://news.cis.dfn.de/images/screenshots/forteagent-4.2-win-en-11-dnn.png&imgrefurl=http://news.cis.dfn.de/configuration/forteagent-4.2-win-en.php&usg=__lLlFoc8r6kKM5O6nlzgURFY7Ou0=&h=598&w=656&sz=36&hl=da&start=15&um=1&tbnid=Pt0m-epAoeFShM:&tbnh=126&tbnw=138&prev=/images%3Fq%3Dforte%2Bagent%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26sa%3DN%26um%3D1%26newwindow%3D1

per

Fra : jan

Dato : 29-05-09 18:40

Hejsa..

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://news.cis.dfn.de/images/screenshots/forteagent-4.2-win-en-11-dnn.png&imgrefurl=http://news.cis.dfn.de/configuration/forteagent-4.2-win-en.php&usg=__lLlFoc8r6kKM5O6nlzgURFY7Ou0=&h=598&w=656&sz=36&hl=da&start=15&um=1&tbnid=Pt0m-epAoeFShM:&tbnh=126&tbnw=138&prev=/images%3Fq%3Dforte%2Bagent%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:da:official%26sa%3DN%26um%3D1%26newwindow%3D1

Skal det forstås sådan at man kan tildele hver news server sin egen mappe på
harddisken, så det ikke ligger i samme mappe i en stor pærevælling :-/

Go pinse.

//Jan

Fra : Per H

Dato : 29-05-09 18:48

On Fri, 29 May 2009 19:40:11 +0200, "jan"
<jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hejsa..
>
>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Skal det forstås sådan at man kan tildele hver news server

hvor mange news servere skal du køre med?

en server er som regl rigeligt,

> sin egen mappe på
>harddisken, så det ikke ligger i samme mappe i en stor pærevælling :-/
jeg kører med to servere, men de er til hver deres grupper.

TDC har jo ikke binære mere, så dem henter jeg på astraweb.

per

Fra : jan

Dato : 29-05-09 19:01

> On Fri, 29 May 2009 19:40:11 +0200, "jan"
> <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote:
>

> hvor mange news servere skal du køre med?

to tre stykker.

> [...]
> jeg kører med to servere, men de er til hver deres grupper.
>
> TDC har jo ikke binære mere, så dem henter jeg på astraweb.

Ville lave en opdeling så binære news røg direkte på en netværksharddisk, og
ikke binærer røg direkte på lokal harddisk

Go pinse

//Jan

Fra : Per H

Dato : 29-05-09 19:27

On Fri, 29 May 2009 20:01:05 +0200, "jan"
> [...]

>Ville lave en opdeling så binære news røg direkte på en netværksharddisk, og
>ikke binærer røg direkte på lokal harddisk

det ved jeg nu ikke spor om, alt mit ligger på et drev.

per

Fra : Per H

Dato : 29-05-09 19:43

> [...]

>Ville lave en opdeling så binære news røg direkte på en netværksharddisk, og
>ikke binærer røg direkte på lokal harddisk
umiddelbart kan jeg ik se du kan lave mapper andre steder end der
hvor forte agent er instaleret. heller ikke på andre hdd. men du kan
senere gemme billeder hvor du vil, men det er manuelt det skal gøres.

per

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-05-09 20:03

On Fri, 29 May 2009 20:01:05 +0200, "jan"
<jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>to tre stykker.

Installer Agent i hver sin mappe for hver news serwer du bruger, så
ligger alle filer i hver sin mappe.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-05-09 20:53

Poul Erik Lindaa skrev:

> Installer Agent i hver sin mappe for hver news serwer du bruger, så
> ligger alle filer i hver sin mappe.

Det er sikkert ikke nødvendigt at lave en hel installation. Man
kan nøjes med at kopiere datafilerne og så lave en genvej på
denne her måde:

   D:\Agent\agent.exe F:\Server1\server1.ini

Hvor programmet ligger på D:\Agent\ og de forskellige datamapper
hvor det nu er praktisk.

Det virkede i hvert fald op til 2'eren og vist nok også 3'eren.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-05-09 19:08

Per H skrev:

> hvor mange news servere skal du køre med?

Hvad er svaret på hans spørgsmål?

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 29-05-09 19:30

On Fri, 29 May 2009 20:08:27 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad er svaret på hans spørgsmål?

det svar har han ik fået endnu, fra mig.

han vil have det på forskellige HDD.

per

Fra : jan

Dato : 29-05-09 20:55

> Hvad er svaret på hans spørgsmål?
>
> --
> Bertel

Hejsa..

Bruger 4 forskellige servere, men det komer ned på 3

Go pinse

//Jan