gmirror kan ikke glemme nedlagte diske
Fra : Leif Neland

Dato : 26-05-09 19:44

Jeg kører med gmirror gm0 på /dev/ad0 og /dev/ad2
Så lavede jeg gm1 på /dev/ad6 og /dev/ad10 (sata), men det fortrød jeg,
og fjernede dem igen (med gmirror forget/remove/stop/deactivate eller
lignende, kan ikke helt huske det)
Diskene kører nu gvinum i stedet.

Alligevel får jeg ofte denne meddelelse.

GEOM_MIRROR: Device gm1: provider ad6 marked as inactive, skipping.
GEOM_MIRROR: Device gm1: provider ad10 marked as inactive, skipping.

Hvorledes får jeg det væk?

Der er ikke nogen /dev/mirror/gm1, der er /dev/mirror/gm0.

Hvad end jeg prøver med gmirror (forget/remove eller andet), får jeg
svaret "gmirror: No such geom: gm1"

(Faktisk blev gm1 lavet og nedlagt, mens diskene sad på en anden
controller som ad4 og ad6, men denne controller duer ikke under FreeBSD)

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 30-05-09 02:04

Leif Neland skrev:
> [...]
>
> Der er ikke nogen /dev/mirror/gm1, der er /dev/mirror/gm0.
>
> Hvad end jeg prøver med gmirror (forget/remove eller andet), får jeg

Just for the record:
Boot i single-user, så ad6/ad10 ikke er mounted
gmirror clear ad6
gmirror clear ad10

Leif