Nagios og perl.
Fra : Kasper Lund

Dato : 26-05-09 12:46

Hej gruppe.

Jeg er ved at oprette nogle checks til vores IBM Bladecenter.

Jeg har fundet scriptet check_snmp_IBM_Bladecenter.pl der virker
upåklageligt når jeg kører det manuelt.

lundka@nagios:/usr/local/nagios/libexec$ /usr/bin/perl
check_snmp_IBM_Bladecenter.pl -H 10.64.37.5 -t Blades-State

OK Blades-State ()

Men hvis nagios kører den kommer følgende fejl:
Can't locate utils.pm in @INC (@INC contains: /opt/nagios/libexec
/etc/perl /usr/local/lib/perl/5.8.8 /usr/local/share/perl/5.8.8
/usr/lib/perl5 /usr/share/perl5 /usr/lib/perl/5.8 /usr/share/perl/5.8
/usr/local/lib/site_perl .) at
/usr/local/nagios/libexec/check_snmp_IBM_Bladecenter.pl line 13. BEGIN
failed--compilation aborted

Jeg kan på de sider jeg har googlet mig frem til forstå at det
formentlig er et path problem.
Jeg har prøvet at skrive:

use /sti/til/nagios/plugins

i perl scriptet, men det ændrer intet.

Er der mon en herinde der kan hjælpe?

/Kasper

Fra : Per Jørgensen

Dato : 26-05-09 12:59

Hey kasper.

jeg havde en kamp med Nagios og en mailserver på et tidspunkt.
men så vidt jeg husker er utils.pm placeret i /usr/local/nagioes/libexec.

den står ikke på din nedenstående liste - ergo skal dette bbiliotek
tilføjes - ekller der skal oprettes en synlink
Det var min løsning og derefter fungerede nagios også for mig.

/per

Fra : Kasper Lund

Dato : 26-05-09 15:38

Per Jørgensen wrote:
> [...]
> tilføjes - ekller der skal oprettes en synlink
> Det var min løsning og derefter fungerede nagios også for mig.

Tak for svaret, som i øvrigt er korrekt. Jeg så bare ikke lige din post
inden jeg selv svarede :)

Fra : Kasper Lund

Dato : 26-05-09 13:04

Kasper Lund skrev:
> [...]
> failed--compilation aborted
>
> Jeg kan på de sider jeg har googlet mig frem til forstå at det

Den skulle hedde:

use lib qw( /sti/til/nagios/plugins );

Nu kører det.

Fra : Per Jørgensen

Dato : 08-06-09 09:42

Hvis du skulle være interesseret - har jeg lavet ne løsning til SMS?
Både med du har en international Gateway - eller du har et modem selv ??

Syntes det er kanon at i mit setup - får jeg en SMS - fremfor mails ?

Per

Fra : Kasper Lund

Dato : 08-06-09 14:52

Per Jørgensen wrote:
> Hvis du skulle være interesseret - har jeg lavet ne løsning til SMS?
> Både med du har en international Gateway - eller du har et modem selv ??
>
> Syntes det er kanon at i mit setup - får jeg en SMS - fremfor mails ?

Jeps det er en rar ting at kunne få en SMS, vi har allerede
implementeret det med kannel.

Ellers tak.