Bruge scanner på anden pc?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 08:23

thansen har en usb-splitter (til 149 kr) så man kan bruge et usb-device til
2 pc'er; vil man kunne bruge dén til en printer med scanner-funktion så
scanneren kan tilgåes fra begge pc'er?

Via mit mshome-netværk (XP) kan jeg ikke bruge scanneren i øjeblikket; kun
printeren.

Ekspedienten hos thansen vidste ikke om det virkede
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-05-09 09:39

"Hans Paulin (6310)" <> skrev i meddelelsen ...
> thansen har en usb-splitter (til 149 kr) så man kan bruge et usb-device
> til 2 pc'er; vil man kunne bruge dén til en printer med scanner-funktion
> så scanneren kan tilgåes fra begge pc'er?

Det skulle man kunne, men jeg har ikke fået det til at virke med den THansen
dims. Der er noget med at det er scanner softwaren der ikke vil være med.

> Via mit mshome-netværk (XP) kan jeg ikke bruge scanneren i øjeblikket; kun
> printeren.

Så er det sikkert scanner softwaren der driller.

> Ekspedienten hos thansen vidste ikke om det virkede

Sådan er de.

mvh
Henning

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 09:48

Henning Præstegaard skrev:

> Det skulle man kunne, men jeg har ikke fået det til at virke med den
> THansen dims. Der er noget med at det er scanner softwaren der ikke
> vil være med.

Fint nok - så har jeg sparet 149 kr.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-05-09 10:08

On Tue, 26 May 2009 10:47:50 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Fint nok - så har jeg sparet 149 kr.

Hvis du absolut vil scanne over netværk, så skal jeg anbefale en
multifunktionsprinter med indbygget netkort, f.eks noget i retning af
Samsung CLX-3170N.

Det er bare at kable med net- og telefonkabel, så kan du printe,
scanne, faxe, kopiere til du ikke orker mere.

Der er sæ'følig ikke stykke vej fra 149 kroner op til de 2700 som du
skal betale for Samsung'en, men til gengæld sparer du endeløse
ærgrelser over gadgets og dimser der ikke fungerer....

<mlr>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 10:45

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> skal betale for Samsung'en, men til gengæld sparer du endeløse
> ærgrelser over gadgets og dimser der ikke fungerer....

Jo, dét var en mulighed.

Ellers har jeg en separat scanner fra mine glade W98-dage stående på en
hylde som jeg kan slutte til min egen pc - den gir bare lidt mørkere
billeder end nutidens maskiner
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-09 15:02

Hans Paulin (6310) skrev bl.a.:

> Fint nok - så har jeg sparet 149 kr.

For f..... mand

Det er jo lige før du kan få en god scanner til de penge

Jeg har en *fremragende* Medion (Canon) scanner fra ALDI til 499,-

Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 23:13

Claus Tersgov skrev:

> For f..... mand
>
> Det er jo lige før du kan få en god scanner til de penge
>
> Jeg har en *fremragende* Medion (Canon) scanner fra ALDI til 499,-

Hæ hæ - jeg støver nok min gamle scanner af
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 23:21

Henning Præstegaard skrev:

> Det skulle man kunne, men jeg har ikke fået det til at virke med den
> THansen dims. Der er noget med at det er scanner softwaren der ikke
> vil være med.

Fik lige dette svar i news:dk.edb.netvaerk fra "Johannes Jørgensen":

"Hvis det er denne
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2815844751&n=403179808&pn=-1497400295
så vil det virke uden problemer, jeg bruger den selv til en HP
multifunktionsprinter"

Og det er dén!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-09 15:00

Hans Paulin (6310) skrev bl.a.:

> thansen har en usb-splitter (til 149 kr) så man kan bruge et
> usb-device til 2 pc'er; vil man kunne bruge dén til en printer med
> scanner-funktion så scanneren kan tilgåes fra begge pc'er?

Nej, det kan du ikke!

I 99 ud af 100 tilfælde vil det ikke virke. Driveren stopper, når den mister
kontakten til scanneren.

> Via mit mshome-netværk (XP) kan jeg ikke bruge scanneren i
> øjeblikket; kun printeren.

Hvilket er normalt med scannere. Brug enten fjernskrivebord eller et VNC
program. Jeg kan anbefale Tight-VNC.

Claus

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-05-09 21:21

Hans Paulin (6310) skrev:
> thansen har en usb-splitter (til 149 kr) så man kan bruge et usb-device til
> 2 pc'er; vil man kunne bruge dén til en printer med scanner-funktion så
> scanneren kan tilgåes fra begge pc'er?

Tror alt andet lige at dit behov løses bedre af en ny netværksprinter
med scanner (det kan så ske når du alligevel får et hjerteanfald over
hvad nyt blæk koster til din nuværende printer :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-05-09 23:11

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Tror alt andet lige at dit behov løses bedre af en ny netværksprinter
> med scanner (det kan så ske når du alligevel får et hjerteanfald over
> hvad nyt blæk koster til din nuværende printer :)

Har kørt med HP i over 10 år inden vi fik Canon, så der er ikke meget der
kan overraske mig længere!
Hans
www.zofiaoghans.dk