Rest af et stykke oksesteg
Fra : jos

Dato : 25-05-09 17:28

Som var særdeles vellykket, men her på 3' dagen virker lidt tør, men stadig
velsmagende.

gode ideer efterlyses (bortset fra "biks" som det imho er for tørt til)

stadig rigeligt til os to, og mad skal jo som bekendt s..... ud, ikke smides
ud :)

finn

Fra : kim rasmussen

Dato : 25-05-09 18:15

Hej
Har du hund ,så giv den det .
Hilsen Kim

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 25-05-09 19:06

> Som var særdeles vellykket, men her på 3' dagen virker lidt tør, men
> stadig velsmagende.

Lav en sandwich som minder om en philly steaksandwich.

Karamelliser en stor mængde løg med sykker og balsamico og peber. Riv en
stor mængde emmentaler eller lignende ost ( Maasdammer, Jarlsberg find selv
på flere)

Smør en hjemmebagt sandwichbolle med din favoritsennep.

Læg skivet kød på underbollen. Læg revet ost i rigelig mængde ovenpå.

Grill både under og over bolle i ovnen til osten er smeltet som du kan lide
det.

Monter (?) overbollen og nyd

/tue

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 19:34

"Nygaard (4330)"

> [...]
>
> Grill både under og over bolle i ovnen til osten er smeltet som du kan lide det.

Ja da - kom bare forbi med et par af dem, grrr -max-

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-09 20:19

"Nygaard \(4330\)" <holmnygaard.fjerndette@tiscali.dk> wrote in

> Lav en sandwich som minder om en philly steaksandwich.

Bare lidt variation over temaet...

> Karamelliser en stor mængde løg med sykker og balsamico og peber.

Evt. sammen med lidt rød peber. Skivet squash ristet på panden er også
godt. Personligt undværer jeg gerne sukkeret.

Riv
> en stor mængde emmentaler eller lignende ost ( Maasdammer, Jarlsberg
> find selv på flere)
> Smør en hjemmebagt sandwichbolle med din favoritsennep.

Tykke skiver af frisk letristet rugbrød er faktisk ganske godt i denne
sammenhæng.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-05-09 20:12

"jos" <jos@her.dk> writes:

> [...]
>
> stadig rigeligt til os to, og mad skal jo som bekendt s..... ud, ikke smides

Kasper havde på et eller andet tidspunkt en opskrift med nogle
oksekødsrester i noget rødvinssovs. Jeg brugte ideen, omend ikke
opskriften, og det smagte fremragende.

Men mon ikke Kasper selv dukker op med linket?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 26-05-09 05:31

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> gode ideer efterlyses (bortset fra "biks" som det imho er for tørt til)
>
> stadig rigeligt til os to, og mad skal jo som bekendt s..... ud, ikke

Asiatisk inspireret oksekødssalat. Mariner kødet i en blanding af soya,
ingefær, hvidløg og rigeligt frisk chili. Put det i en blandet salat fx
sammen med spirer, bambusskud, romaine, kolde nudler etc...
Smager fremragende, og dæmper den urare smag af "våd hund" som
kold/eftervarmet oksesteg indimellem har.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 08:00

Hvad med en gang labskovs -
Jeg spiste i Grøften i Tivoli i sidste uge, og det eer slet ikke for varmt i
vejret til det...og en kold øl.

Fra : jos

Dato : 26-05-09 09:38

Firstname Lastname wrote:
> Hvad med en gang labskovs -
> Jeg spiste i Grøften i Tivoli i sidste uge, og det eer slet ikke for
> varmt i vejret til det...og en kold øl.

Det blev oksekødssalaten, - ny ide for mig - lyder fint.
Burgermodeller er vist heller ikke tumbet.

Jeg har ikke hund, men sønnen er et rigtig1 "hundehovede" og han påstår at
hunde må ikke få ren oksekød, råt eller behandlet. Ved ikke hvorfor, men min
egen fordøjelse bliver absolut også "træg" (manglende/dårlig nattesøvn)
efter oksekød!

finn

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 26-05-09 13:31

On 25 Maj, 20:06, "Nygaard \(4330\)"
<holmnygaard.fjernde...@tiscali.dk> wrote:

> Lav en sandwich som minder om en philly steaksandwich.

Jeg elsker en god steak sandwich, men jeg gad ikke lave det af kød,
som var for tørt til biksemad, helt ærligt.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang