Ny brugt motor fra tyskland - hvad skal je~
Fra : Mads Madsen

Dato : 25-05-09 18:54

Jeg har fundet en brugt motor til min CB650 i Tyskland. Motoren har gået
37000 km og er fra '81. Den koster kun 150 Euro, så tabet er under alle
omstændigheder begrænset hvis den ikke dur. Men er der nogen måde jeg
kan tjekke motoren på. Den ligger løst uden olie og filter og jeg skal
hente den i Hamborg i morgen.

/Mads

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 25-05-09 12:53

On 25 Maj, 19:53, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
> [...]
> omstændigheder begrænset hvis den ikke dur. Men er der nogen måde jeg
> kan tjekke motoren på. Den ligger løst uden olie og filter og jeg skal

Du skal holde øje med om den er droslet til 50hk.
Det er på den model gjort ved omdysset karburator og anden knastaksel

Fra : Mads Madsen

Dato : 25-05-09 20:11

Jesper Pedersen skrev:

> Du skal holde øje med om den er droslet til 50hk.
> Det er på den model gjort ved omdysset karburator og anden knastaksel

Karburatorerne får jeg ikke med, så det problem slipper jeg for.
Knasterne kan jeg nok ikke pille ud og tjekke, men jeg har to andre
knastaksler på lager, så det skal nok gå.

Kan jeg tjekke ret meget andet end at motoren kan tørne rundt uden mislyde?

/Mads

Fra : Kenneth

Dato : 25-05-09 20:18

> Kan jeg tjekke ret meget andet end at motoren kan tørne rundt uden
> mislyde?

Tag noget tyndt med som du kan stikke ind prøve at fornemme om stemplerne er
hele i toppen, hvis du ikke har et "endoskop"!

Fra : Anders Majland

Dato : 26-05-09 07:27

> Tag noget tyndt med som du kan stikke ind prøve at fornemme om stemplerne
> er hele i toppen, hvis du ikke har et "endoskop"!

Digital camera med god makro ?

Har også set et usb-mikroskop til få hundrede kroner der måske var
anvendeligt til formålet ?

Fra : Ulvir

Dato : 26-05-09 11:20

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Digital camera med god makro ?

Belysningen bliver nok et problem..

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-09 08:45
Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-09 09:03

Anders Majland wrote:
> USB Endoskop
> http://www.elv.de/output/controller.aspx?cid=74&detail=10&detail2=25078&refid=905F1

Cool. Jeg er tæt på et impulskøb - jeg fornemmer at den er som en Dremel
- man ved ikke rigtigt hvad man skal bruge den til før man har den.
Derefter bruger man den hele tiden.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-09 09:08

> Cool. Jeg er tæt på et impulskøb - jeg fornemmer at den er som en Dremel -
> man ved ikke rigtigt hvad man skal bruge den til før man har den. Derefter
> bruger man den hele tiden.

Så pas på med at kigge dig rundt i butikken - du opdager lynhurtigt mange
andre dimser som du er sikker på du ikke kan undvære ....

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-09 09:30

Anders Majland wrote:

> Så pas på med at kigge dig rundt i butikken - du opdager lynhurtigt
> mange andre dimser som du er sikker på du ikke kan undvære ....

Jeg er allerede faldet i..

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-05-09 09:46

Torben Scheel wrote:

> Jeg er allerede faldet i..

Et endoskop til mig og en fjernstyret bil til konen blev det til. Err..

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 27-05-09 16:11

Anders Majland skrev:
> USB Endoskop
> http://www.elv.de/output/controller.aspx?cid=74&detail=10&detail2=25078&refid=905F1

Fedest!
Tænkte faktisk på om sådant var tilgængelig og fik hermed inspiration
til at spørge Ebay, hvor de findes fra 10Euro billigere og nedefter!

--
Armand.

Fra : Søren Larsen

Dato : 28-05-09 16:24

> [...]
> Tænkte faktisk på om sådant var tilgængelig og fik hermed inspiration til
> at spørge Ebay, hvor de findes fra 10Euro billigere og nedefter!

Får vi et link når du finder det?

/Søren

Fra : Armand

Dato : 28-05-09 21:16

Søren Larsen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

Hvor svært kan det være ?

<http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=usb+endoskop&_sacat=See-All-Categories>

Men som én forsøgte at kommentere: Selv de mindste er med Ø14mm
stadigvæk for spinkle til at kunne gø gennem et tændrørshul

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-05-09 08:10

> Men som én forsøgte at kommentere: Selv de mindste er med Ø14mm
> stadigvæk for spinkle til at kunne gø gennem et tændrørshul

Men måske stadig små nok til at de kan kaste lys ned og få billeder retur
fra stempeltoppen ?