ved afspilning af cd-er hakker musikken.
Fra : lejf jessen

Dato : 24-05-09 18:45

Hej derude!

Lige pludselig kan jeg ikke afspille mine cd-er, hverken fra cd-drevet
eller dvd-drevet, uden at musikken hakker. Har aldrig haft det før !
Jeg har lige geninstalleret "Ubuntu 9.04", men lige meget hjælper det
Er der nogen, der har en idé ?

Mvh. Lejf

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-09 19:20

lejf jessen skrev:
> [...]
> eller dvd-drevet, uden at musikken hakker. Har aldrig haft det før !
> Jeg har lige geninstalleret "Ubuntu 9.04", men lige meget hjælper det

Check hvilke programmer der kører imens. Måske har du sat noget til at
rippe indsatte CD'ere til MP3 automatisk?

Fra : lejf jessen

Dato : 25-05-09 08:15

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Check hvilke programmer der kører imens. Måske har du sat noget til at
> rippe indsatte CD'ere til MP3 automatisk?

Hej Thorbjørn!

Tak for svar. Nej til dit spørgsmål, men jeg kan godt rippe til mp3,
og når jeg så afspiller denne mp3 fil, så er der ingen problemer Det
er åbenbart noget med wav-filer

Mvh. lejf

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-05-09 17:01

lejf jessen skrev:

> Hej Thorbjørn!
>
> Tak for svar. Nej til dit spørgsmål, men jeg kan godt rippe til mp3,
> og når jeg så afspiller denne mp3 fil, så er der ingen problemer Det
> er åbenbart noget med wav-filer

Der er ikke wav-filer på en lyd-cd.

Jeg tror stadigvæk at der er to programmer der forsøger at gumle fra
cd'en samtidig.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-05-09 18:09

Den Sun, 24 May 2009 19:44:43 +0200 skrev lejf jessen:
> [...]
> eller dvd-drevet, uden at musikken hakker. Har aldrig haft det før !
> Jeg har lige geninstalleret "Ubuntu 9.04", men lige meget hjælper det

Hvem var den idiot der fandt på at CD'er skal afspilles ved at rippe
dem til wav-filer?

Den gode gamle metode med kablet over til lydkortet virker bare.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : lejf jessen

Dato : 25-05-09 18:49

Kent Friis skrev:
> [...]

Det jeg skrev!

> [...]
> dem til wav-filer?
>
> Den gode gamle metode med kablet over til lydkortet virker bare.

Det du skrev!

Hej Kent!
Nu er der mig bekendt ingen idioter i denne nyhedsgruppe , men måske
nok nogle, som ikke kan læse indenad .

Det forholder sig sådan, at jeg kun har et ønske om at kunne afspille
musikcd-er på min computer. Det har jeg nu kunnet i 5 år med ubuntu.

Lige pludselig, efter ganske vist at have opgraderet min vlc til at køre
"embedded" i Dr.DK/update, kunne den ikke afspille cd-er, med musik, fra
mit cd-drev, uden at hakke efter 16 sec. o.s.v.

Jeg kunne ikke få det rettet, så jeg blev så "gal", at jeg lavede en
frisk geninstallation af ubuntu 9.04, dog uden at det blev bedre !!!!!

Nu kommer det så med wav-filer! Når jeg sætter en musik cd i drevet, så
kommer > Nautilus 2.26.2 < og siger at alle filerne på musikcd-en er af
typen "wav" ?
og den hakker videre i dem

Nogen gæt?

God sommer og venlig hilsen

Lejf

(jeg er ikke nogen ørn til computer, når vi kommer længere ned i
materien, er i morgen 67 år