Klog person til en Printer GESTETNER NRG75~
Fra : Jesper G

Dato : 24-05-09 23:34

GESTETNER NRG 7521N ATICIO Adobe Post Script Printer

Under opstart laver den en lidt grim lyd som en defekt tandrem eller et
tandhjul.
Den starter fint op trods lyden og kalibrere mm som den plejer.
Men til sidst stopper den grimme lyd og knappen fejl lyser
Samt i displayet står der: Farve Register Fejl

Nogen der her et bud på hvad det kan være ?
Eller hvor og hvor meget skal jeg skille den ad for at lokalisere fejlen om
det kan betale sig
at købe reservedele for at udskifte de som er dekekte ?
Måske en anden har en af samme type med en anden fejl jeg evt kan købe ?

Mvh Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-05-09 00:15

Jesper G skrev:

> Men til sidst stopper den grimme lyd og knappen
> fejl lyser Samt i displayet står der: Farve Register
> Fejl

Hvor gammel er den, og hvad koster den fra ny?

> skille den ad for at lokalisere fejlen om det kan
> betale sig at købe reservedele for at udskifte de
> som er dekekte?

Er der ikke garanti eller reklamationsret på den,
kan det normalt ikke betale sig at reparere på den,
her er du bedre tjent men at købe en ny.

Kontakt supporten for at høre nærmere!

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Jesper G

Dato : 25-05-09 06:21

Den er ca 2 år eller rettere over. Da garantien er udløbet.
Desuden brugte jeg den da jeg var sevlstændig eh til erhverv yder der jo kun
12 mdr.
Den har ca kostet DKR 22.000.00
Så at ofre lidt på sådan en dyr Posr Script Laser farve printer kan jo godt
betale sig.
Har også for ca Kr.3500 farvepulver patroner ligende til den endnu.

Mvh Jesper

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-05-09 00:13

Jesper G skrev:

> Så at ofre lidt på sådan en dyr Posr Script Laser
> farve printer kan jo godt betale sig.

Prøv at henvende dig til deres supportafdeling, og
hør hvad de har at sige til deres forsvar.

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-05-09 05:52

Jesper G wrote:

| GESTETNER NRG 7521N ATICIO Adobe Post Script Printer

Det er vistnok copydata, du skal have fat i.

| Mvh Jesper

Med venlig hilsen

Peter Larsen