Prisbillig farvelaserprinter?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-09 10:01

Farvelaserprintere er jo kommet ned i pris efterhånden og med jobskifte er
mulighederne for at printe på jobbet blevet begrænset - ikke at jeg har
brugt det ofte - et par gange om året max :)

Men hvad skal man investere i?
Er det helt billige ok, eller
Det er primært til at printe fotos uden at det behøver at være super
spitzenklasse - er klar ovet at træerne ikke vokser ind i himlen :)

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 12:05

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> Det er primært til at printe fotos uden at det behøver at være super
> spitzenklasse - er klar ovet at træerne ikke vokser ind i himlen :)

Jeg har lige købt en Xerox Phaser 6110 MFP og den er jeg
ovenud tilfreds med. Købte den hos www.laptops.dk til
kr. 1145,- og hentede den selv.

(se under tilbehør til bærbare/printere)

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-05-09 13:54

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]

Du skal overveje en lille S-H laser til breve til moster Anna OG en
farveprinter. Husk at det kan koste 2000 at skifte alle tonere på en 1000
kroners printer ....

Det er ikke sikkert, det er en laser, du bliver gladest for. Der er mere
knald på, men tonforløb er ofte bedre med en blæksprutte.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-09 11:44

Peter Larsen skrev

> Du skal overveje en lille S-H laser til breve

Jeg har en S/H HP LaserJet, derudover kan man skifte de 4 patroner
uafhængigt i de laserprintere jeg har kikket på

> Det er ikke sikkert, det er en laser, du bliver gladest for. Der er mere
> knald på, men tonforløb er ofte bedre med en blæksprutte.

Livet er for kort til blæk :)
En blækprinter kræver at man skriver jævnligt på den - efter min
erfaring

- Peter

Fra : CC

Dato : 24-05-09 19:47

"Peter Lykkegaard" skrev i meddelelsen ...

Jeg har en S/H HP LaserJet, derudover kan man skifte de 4 patroner
uafhængigt i de laserprintere jeg har kikket på

Lexmark C500n farvelaser pris ca. 900,-
Indeholder 3 stk farvetoner + 1 sort. Pris ca. 950 kr. stykket.

Moral: Køb en ny printer når toneren skal skiftes ..........

Fra : Leif Neland

Dato : 24-05-09 20:25

CC skrev:
> [...]
> Indeholder 3 stk farvetoner + 1 sort. Pris ca. 950 kr. stykket.
>
> Moral: Køb en ny printer når toneren skal skiftes ..........

Det sker ofte at nye printere nærmest kun leveres med blæk/toner nok til
at man kan se at de virker.

Så sådan kan du ikke moralisere.

Leif

Fra : jk

Dato : 25-05-09 14:47

On Sun, 24 May 2009 10:43:55 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Livet er for kort til blæk :)

Livet er for kort til at printe !

Fotos printer vi ikke ud. Man køber en stor 24" monitor (eller en 30"
med 2560x1600 pixels, hvis man er rig).

Hvis du ser ude på kontorerne, hvad deres it-problemer hovedsageligt
vedrører, så er det print !

mvh

John

Fra : Rado

Dato : 25-05-09 22:30

On Mon, 25 May 2009 15:47:28 +0200, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Livet er for kort til at printe !
>
>Fotos printer vi ikke ud. Man køber en stor 24" monitor (eller en 30"
>med 2560x1600 pixels, hvis man er rig).

Enig. Udprintning er til når der ikke er andre muligheder.

Og så ser billederne jo også meget bedre ud på en skærm.

>Hvis du ser ude på kontorerne, hvad deres it-problemer hovedsageligt
>vedrører, så er det print !

Tror jeg gerne. Synes heller ikke der er andet end problemer med min
egne printere.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-09 13:25

CC skrev

> Lexmark C500n farvelaser pris ca. 900,-
> Indeholder 3 stk farvetoner + 1 sort. Pris ca. 950 kr. stykket.

Ca dobbelt som Xerox's toner

> Moral: Køb en ny printer når toneren skal skiftes ..........

Morale: Kik på priser for forbrugsvarer til printeren

Derudover er det nok meget smart lige at tjekke hvor mange sider
printeren kan printe på de tonere der sidder i fra fabrikken og hvor
mange sider man kan printe med de nye tonere

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-09 01:49

jk skrev

> Fotos printer vi ikke ud. Man køber en stor 24" monitor (eller en 30"
> med 2560x1600 pixels, hvis man er rig).

Fedt hvis man skal sende lidt billeder pr snailmail

> Hvis du ser ude på kontorerne, hvad deres it-problemer hovedsageligt
> vedrører, så er det print !

Det er sgu kun fordi man ikke vil købe kvali
Min HP LaserJet ting har kørt uden at kny i tre år

- Peter

Fra : jk

Dato : 27-05-09 10:52

On Wed, 27 May 2009 00:48:30 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>jk skrev

>Fedt hvis man skal sende lidt billeder pr snailmail

Sender og pakker du også blomster ?

Billeder får man sendt via f.eks. www.billedbutikken.dk

betaler m. kreditkort og får det sendt til den adresse, man vil.

mvh

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-05-09 07:17

jk skrev

> Sender og pakker du også blomster ?

Tørrede blomster fra engen?

> Billeder får man sendt via f.eks.www.billedbutikken.dk

Fedt X billeder *29 + 25 i porto (Jeg plejer at lave nogle collager i
A4 størrelse)

- Peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-05-09 22:54

Peter Lykkegaard skrev:

> Men hvad skal man investere i?

Jeg købte sidste år en HP 1605dtn til omkring
3200 + moms.

> Er det helt billige ok, eller

Den er lidt dyrere i indkøb, men til gengæld meget
billig i udskrift.

Jeg kunne sagtens få en der var billigere i indkøb,
men tonerpatronerne var en halv gang dyrere.

> Det er primært til at printe fotos uden at det
> behøver at være super spitzenklasse

Sammenlignet er en blækprinter 4 gange dyrere i
udskrift.

Min kones Brother DCP-115C skriger på blæk, men
bliver kun brugt som scanner - hun udskriver direkte
til HP'en på netværket.

Inden du køber: Tjek hvad tonerne koster, og hvor
mange sider de kan udskrive - det er en god øvelse.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-05-09 06:04

Allan Vebel skrev

> Inden du køber: Tjek hvad tonerne koster, og hvor
> mange sider de kan udskrive - det er en god øvelse.

Tak for hintet vedr HP'en
Jeg prøver at lave en beregning vedr forbrugsvarer - og deraf kan man
sikkert udlede en morale :)

- Peter

Fra : rlauritsen

Dato : 25-05-09 14:41

>Jeg prøver at lave en beregning vedr forbrugsvarer - og deraf kan man
>sikkert udlede en morale :)

Findes der ikke en forbruger test over Farve Laser printere som så meget
andet ? Hvad der er bedst til prisen osv. ?

Jeg overvejer nemlig også, da min blækprinter skal renses næsten hver gang
den skal bruges fordi det er ved at tørre ud.