MS Windows
briani 27239
Kan ikke nå mine cd-/dvd drev
Fra : GP

Dato : 24-05-09 09:55

Efter et uforklarligt større nedbrud af XP har jeg nu fået reetableret
systemet igen - men mine drev er væk. De figurerer i enhedsoversigten med en
gul fane, og hvis jeg prøver at opdatere driveren får jeg enten den besked,
at driveren mangler eller er beskadiget, eller også, at Windows ikke kan
finde en bedre driver end den, der er installeret. - Har prøvet at opdatere
via net fra den originale cd-rom på på anden pc, men lige meget hjælper
det. - Har så prøvet sfc/scannow, men får den besked, at XP'en på
installations-cd'en ikke er den samme som maskinens. - Og det er herren
hjælpemig da den, som den er installeret fra!! - Så jeg efterlyser lidt
hjælp til både det ene og det andet - please....

Mvh

Gunnar Pedersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-05-09 16:21

Højreklik | Fjern. Reboot og lad Windows finde dem igen.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Peter

Dato : 24-05-09 22:04

"GP" <gunnar@lyngsletten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herren hjælpemig da den, som den er installeret fra!! - Så jeg efterlyser
> lidt hjælp til både det ene og det andet - please....

Gå ind på siden http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/314060/en-us
Et stykke nede på siden er der en "Fix It" knap - tryk på den og download
filen "DeleteLowerAndUpperFiltersForCDDevices.msi"
Kør filen og genstart computeren.

PeterB

Fra : GP

Dato : 25-05-09 08:47

- det hjalp - tusind tak

Gunnar

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-05-09 18:14

"GP" <gunnar@lyngsletten.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> Har så prøvet sfc/scannow, men får den besked, at XP'en på
> installations-cd'en ikke er den samme som maskinens. - Og det er herren
> hjælpemig da den, som den er installeret fra!! -

Hvis Windows er blevet opdateret efter den blev installeret,så ligger der
nogle andre og nyere systemfiler, så tror Windows at det ikke er den samme
som den der er installeret. Gav det mening?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : GP

Dato : 26-05-09 19:40

- Ja det gav mening - jeg er også selv kommet til den slutning, at det er
opdateringer, der bevirker det - formentlig SP3, - men tak for svaret - og i
øvrigt nogle gode naturbilleder, du har på din hjemmeside....

Mvh

Gunnar Pedersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-06-09 18:26

>- Ja det gav mening - jeg er også selv kommet til den slutning, at det er
>opdateringer, der bevirker det - formentlig SP3, - men tak for svaret - og
>i øvrigt nogle gode naturbilleder, du har på din hjemmeside....

Tak for det Jeg har aldrig selv fået sfc/scannow til at virke.