Prøver igen
Fra : BOX

Dato : 24-05-09 22:26

Jeg og andre har prøvet flere gange at få løst dette problem, "Dokumentet er
ikke tilgængelig. Du her muligvis ikke tilladelse til at bruge denne
netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du
har adgangstilladelse. Du har ikke serverlager nok til rådighed til at
udføre denne kommando"

Vi har fået mange gode råd også henvisninger til Microsofts sider, men der
er ikke nogle af disse råd der virker.

Det forekommer i XP versionen ikke i Vista, når jeg har sat en mappe til
deling og vil i kontakt med den, så kommer fejlmeddelelsen.

Jeg og andre vil være glade for om der er nogle med et godt tip.

P.f.t.
BOX

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-05-09 06:00

BOX wrote:

> [...]

Samme brugerkonto-navn og password på begge maskiner. Default er at mapper
deles som read only.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : BOX

Dato : 26-05-09 18:49

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Samme brugerkonto-navn og password på begge maskiner. Default er at mapper
> deles som read only.

> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

Tak for din besvarelse, men jeg får også samme besked, selv om jeg prøver at
åbne mappen fra selv samme
maskine ?.

BOX

Fra : Soren Rathje

Dato : 26-05-09 23:12

"BOX" <bjarnebo@danbbs.dk> wrote in message

> "Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for din besvarelse, men jeg får også samme besked, selv om jeg
> [...]
Hmm.. Prøv at højreklikke på mappen (eller filen) og vælg Egenskaber..
Står der noget om "utroværdig" eller "ikke sikker" sammen med en
checkbox nederst i vinduet ?? Mit OS er engelsk så, øh, oversættelsen
kan være mangelfuld og det er lang tid siden jeg sidst havde brug for at
retfærdiggøre adgang til data overfor operativsystemet

/Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-05-09 10:38

"BOX" skrev i en meddelelse
> Du har ikke serverlager nok til rådighed til at udføre denne kommando"

Den rendte jeg også ind i på et tidspunkt, og fandt frem til - ved
søgning på Google - at det var et "et eller andet" der havde pillet i
registreringsdatabasen - men jeg fik det ikke løst med de tips jeg
fandt - så det endte med en geninstallering af server-PC'en - så var
problemet væk.

Så hvis du tilfældigvis har kørt programmer eller andet, der rydder op i
registreringsdatabasen, så kan det godt være det, der er gjort for
grundigt

F.x. skulle problemet komme, hvis der ændres i IrpStackSize, der er 16 i
XP men var 11 i W2000 - så hvis et oprydnings- eller backup program
fejlagtigt får sat den til 11, så vil den netop give fejlen "Du har ikke
serverlager nok til rådighed til at udføre denne kommando".

Jeg havde så slet ikke IrpStackSize i reg-basen - så jeg satte den ind
efter anvisning fra de tips, jeg havde fundet - men det gjorde ingen
forskel - så gad jeg ikke rode med det med og geninstallerede
server-PC'en - og så fungerer den igen.

Jan

Fra : BOX

Dato : 03-06-09 10:20

> [...]
> efter anvisning fra de tips, jeg havde fundet - men det gjorde ingen
> forskel - så gad jeg ikke rode med det med og geninstallerede

Ja nu kan det godt være jeg spørger dumt, men hvor får du "server-PC'en"
fra?.

Er det en du henter fra Microsoft eller hvad ?.

Sommetider kan man ikke se skoven for bare træer.

Tak for opmærksomheden.

BOX