Forskel på IE versioner
Fra : Nederbasse

Dato : 25-05-09 12:56

Hej

På jobbet bruger vi et CMS system der hedder Infoglue via en browser
Bruger jeg Internet Explorer 7 (version 7,0,5730,13) får jeg en del
time-outs og andre fejl, men bruger jeg en pc med IE 6 er der ingen fejl

Hvad er forskellen på de to versioner siden der er så stor forskel i
stabiliteten?

Jeg ved godt det er et 'åbent' spørgsmål men kan der være noget sikkerhed i
ver. 7 der kan lave disse time-outs?

Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-09 21:06

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i meddelelsen

> Bruger jeg Internet Explorer 7 (version 7,0,5730,13) får jeg en del
> time-outs og andre fejl, men bruger jeg en pc med IE 6 er der ingen fejl

Jeg har gennem tiderne brugt både IE 4, 5, 6, 7 og 8 - Nu ved jeg ikke lige
hvad du mener med det der time-outs, men jeg har i hvert fald aldrig oplevet
problemer med nogen af versionerne. de har alle være fuldstændig stabile.

> Hvad er forskellen på de to versioner siden der er så stor forskel i
> stabiliteten?

Jeg kan som sagt ikke fornemme nogen som helst forskel i stabiliteten. Her
har de alle kørt upåklgeligt.

Hilsen Åge

Fra : Nederbasse

Dato : 26-05-09 07:06

> Jeg kan som sagt ikke fornemme nogen som helst forskel i stabiliteten. Her
> har de alle kørt upåklgeligt.
>
> Hilsen Åge

Du er den første jeg har hørt om hvor en browser har kørt upåklagligt

Mit problem er at laver jeg f.eks. et link til en fil i CMS systemet og
trykker på Save knappen skal jeg logge ind iden og ændringerne jeg lige har
lavet er væk, dette sker med IE 7
Bruger jeg IE 6 er der ingen problenmer.

Bruger jeg Firefox 3 (3.0.3) og vil lave et link i CMS'et kommer der en
javascript fejl når brugeren klikker på linket.

Google Chrome kan jeg slet ikke bruge til CMS systemet.

Så mit spørgsmål går på forskellen i IE 6 og 7 evt. i nogle sikkerheds
indstillinger

Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-09 09:56

> Så mit spørgsmål går på forskellen i IE 6 og 7 evt. i nogle sikkerheds
> indstillinger

Hmm... For mig fungerede de ret ens

Hilsen Åge

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-05-09 17:34

Nederbasse skrev:

> Du er den første jeg har hørt om hvor en browser har kørt upåklagligt

Jeg har nu heller ikke oplevet problemer med hverken IE7 eller IE8. Jeg
har dog hørt om andre der har problemer med 8'eren, specielt under XP.

> [...]
> lavet er væk, dette sker med IE 7
> Bruger jeg IE 6 er der ingen problenmer.

Det lyder som om den har svært ved at holde en session i live.
Et lignende problem har jeg fået at vide at nogle IE8-brugere på en af
mine hjemmesider har; Efter opgraderingen pludselig smidt af i tide og
utide.

Selv oplever jeg dog hverken problemet i IE8 eller Firefox 3.0.10,
hvilket gør det sværere for mig at fremprovokere fejlen og dermed få det
løst.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : John

Dato : 26-05-09 18:27

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har dog hørt om andre der har problemer med 8'eren, specielt under XP.

Jeps, fx:

"Flere brugere har rapporteret om en væsentlig langsommere computer efter
installation af Internet Explorer 8. Forsinkelser på op til 30 sekunder er
ikke usædvanligt.

Problemet skyldes i mange tilfælde de små gratis-programmer IE-Spyad med
ZonedOut, Spybot, Spywareblaster eller andre som laver ændringer i
hosts-filen":

http://www.spywarefri.dk/artikel/blev-dit-internet-langsommere-med-ie8/

IE8 var ulidelig sløv, så jeg har, modvilligt, erstattet SpywareBlaster med
SpywareGuard fra samme producent.

Det løste problemet :)

John