Lumbalpunktur (prøve af rygmarvsvæsken)
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 15:11

Hej.

Da jeg går til undesøgelse/udredning for mulig sklerose, skal jeg have taget
en lumbalpunktur.

Er der nogen som har erfaring med det - det er jo ikke "verdens sjoveste
undersøgelse" - men hvor slemt er det egentligt?

mvh

Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-05-09 23:08

On Sat, 23 May 2009 16:10:35 +0200, "Jesper" <christop at
post1.dknet.dk> wrote:

> [...]

>Er der nogen som har erfaring med det - det er jo ikke "verdens sjoveste
>undersøgelse" - men hvor slemt er det egentligt?

Du kan tage det helt roligt. Det er såmæn ikke værre end en almindelig
blodprøve....

<mlr>

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-05-09 05:27

On Sun, 24 May 2009 00:07:43 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Du kan tage det helt roligt. Det er såmæn ikke værre end en almindelig
>blodprøve....

Er det noget i retning af en rygmarvsbedøvelse? Jeg fik lagt sådan en
da jeg skulle opereres for 4-5 år siden.

Min egen frygt og trauma inden det skete var 1000 gange værrer end den
egentlig handling. Men fuck hvor jeg var nervøs og havde det dårligt i
timerne op til.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-05-09 13:14

On Sun, 24 May 2009 06:26:39 +0200, Nicolai Lang
<nnews0404051902@hjorth.com> wrote:

>Er det noget i retning af en rygmarvsbedøvelse? Jeg fik lagt sådan en
>da jeg skulle opereres for 4-5 år siden.

Jo, det kan godt sammenlignes med den rygmarvsbedøvelse der kaldes
'spinal analgesi'. Det er samme sted, man stikker ind. Og nålene
ligner hinanden....

<mlr>

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-05-09 18:54

On Sun, 24 May 2009 14:14:25 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Jo, det kan godt sammenlignes med den rygmarvsbedøvelse der kaldes
>'spinal analgesi'. Det er samme sted, man stikker ind. Og nålene
>ligner hinanden....

I så fald vil jeg give dig ret i at det ikke er noget at være bange
for (selvom jeg selv var det - og sikkert også er det næste gang).
Håber det beroliger OP.

Med venlig hilsen
Nicolai