Ledninger igennem skot uden at bryde dem .~
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 23:57

I mine overvejelser over montering af en touch screen i cocpittet funderer
jeg lidt på ledningsførelsen ...

Monitoren skal sidde på et bevægeligt VESA beslag på en aftagelig, men på
skottet fastgjort plade, så jeg nemt kan afmontere skærmen og opbevare den
nede om læ, når jeg ikke skal bruge den i cockpittet.

Der går tre ledninger til/fra monitoren: VGA kabel, USB kabel og
strømforsyningen (12V). Jeg kvier mig lidt ved at skære alle tre over for at
føre dem igennem skottet via et vandtæt stik. I hvert fald som udgangspunkt

Ved du, om der findes en eller anden "vandtæt" måde at føre tre ubrudte
ledere igennem skottet ned til kahytten/kortbordet uden at skære dem over?

Flemming Torp - Gimle - X-342 - DEN-61 - Helsingør

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 24-05-09 10:02

Indtil du er sikker kan du jo købe 3 billige forlængerledninger og skære dem
over. Så skal du ganske vist have stikkene og et kvejl uden for, men det er
vel kun midlertidigt....

Kan den ikke køre trådløst, hvis du udstyrer den med en lille box på
bagsiden? Jeg har konstateret at projektorerne ude på arbejdet er begyndt at
blive trådløse. Det ville jo være fint kun at skulle bære 12 volt ud til
skærmen. Det har du sikkert oppe ved instrumenterne allerede.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 17:06

Det vil jeg gøre i første omgang. Tak for god idé, Bjarke.
Jeg har i rette forum ... ... spurgt, hvor mange ledere der er i et VGA
kabel, så jeg kan bestille det rette stik ... Pinligt, men jeg ved det ikke
.... Der er 15 "ben", man er de alle i brug? Det får jeg nok snart at vide.

I første omgang vil jeg gerne lade de kabler, som følger med monitoren være
uberørte ...

Hvis det så fungerer tilfredsstillende, kan man jo arrangere sig med en mere
permanent løsning, som du skriver.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 17:15

Glemte at respondere på dit forslag om trådløs overførsel ...
Det vil jeg også kigge på ...

Fra : harding@larsen.tdcad~

Dato : 24-05-09 12:32

Hej Flemming,

Nu når vi bor så tæt på hinsidan så prøv at se på http://www.kjell.com/
De har dimser til trådløs overføring.

SKAL du have et kabel igennem et skot uden st hive stikkene af kræver
det selvfølgelig et passende hul; men hullet kan lukkes med skum eller
termokit.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 19:54

Hej Harding,

Tak for tip ... Uha, det er et af de "farlige" kataloger,
med mange varer, jeg ikke vidste, jeg ikke kan undvære.

Jeg er kommet til den konklusion, at jeg ikke kan leve
med at "lukke et ledningshul med kit el.lign.", så det må blivet et stik
Der skal jo under alle omstændigheder 12 V til ...
Så måske en kombination af trådløst og kabel? ...
Men der skal både VGA OG USB (hvor USB-kablet
skal håndtere "touch-delen" i skærmen - tror jeg nok ...
Jeg funderer videre og bladrer i kataloget fra Kjell ...

Fra : blueocean

Dato : 26-05-09 01:02

On 24 Maj, 19:54, "Flemming Torp" <torpkanelbolle2rp.danmark> wrote:
> [...]
>
> SKAL du have et kabel igennem et skot uden st hive stikkene af kræver
> det selvfølgelig et passende hul; men hullet kan lukkes med skum eller

Hej Jeg har set på en US site at man kan få en box der kan overføre
både vga signal og (tastetur samt mus ) hvis man får brug for dette,
hvilket du ikke gør samt 12 volt, i et RJ45 stik, ret smart, men jeg
kan desværre ikke huske hvor og havd detn hedder det site.

Gert