/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Teknik-idiot eller skod-ure.
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 12:01

Jeg har købt sådan 2 stk. for at synkronisere min Kawa ER5 :http://
www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=133950
Jeg satte dem på, som de skulle ifølge Haynes, på de 2 vaccumstudse på
karburatorerne, men da jeg starter svinger viserne, som vinduesviskere
under et skybrud. Ved ca. 2500 omdr. falder de til ro og begge ure
viser det samme i vaccum, så det var jo fint.
Men da jeg så piller urene af igen, står det ene ur på 5 in-Hg og det
andet på næsten 1 psi.
I vejledningen står der ikke noget om at "resette" urene og skalaen
kan heller ikke drejes.
Har jeg gjort noget forkert eller er urene bare ikke noget værd.???
Jeg har prøvet at puste og suge i dem (følte mig lidt dum) uden at det
fik viserne til at vende tilbage til 0.

 
 
Kenneth (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 23-05-09 19:18

Prøv at se om viseren sidder skæv, så enden rammer skruen i bunden!

--
Mvh

Kenneth
Honda CB400F - 1976
"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:92db8812-b5fe-4432-89f7-07d59405a516@3g2000yqk.googlegroups.com...
Jeg har købt sådan 2 stk. for at synkronisere min Kawa ER5 :http://
www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=133950
Jeg satte dem på, som de skulle ifølge Haynes, på de 2 vaccumstudse på
karburatorerne, men da jeg starter svinger viserne, som vinduesviskere
under et skybrud. Ved ca. 2500 omdr. falder de til ro og begge ure
viser det samme i vaccum, så det var jo fint.
Men da jeg så piller urene af igen, står det ene ur på 5 in-Hg og det
andet på næsten 1 psi.
I vejledningen står der ikke noget om at "resette" urene og skalaen
kan heller ikke drejes.
Har jeg gjort noget forkert eller er urene bare ikke noget værd.???
Jeg har prøvet at puste og suge i dem (følte mig lidt dum) uden at det
fik viserne til at vende tilbage til 0.



Rene´ (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 12:25

On 23 Maj, 20:17, "Kenneth" wrote:
> Prøv at se om viseren sidder skæv, så enden rammer skruen i bunden!

Har lige kigget. Viseren sidder lige ( og fast) og rammer ikke
skruerne.

Kenneth (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 23-05-09 19:28

ok

--
Mvh

Kenneth
Honda CB400F - 1976
"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:37c6f01e-5290-48fe-b694-9712978d4de1@t21g2000yqi.googlegroups.com...
On 23 Maj, 20:17, "Kenneth" wrote:
> Prøv at se om viseren sidder skæv, så enden rammer skruen i bunden!

Har lige kigget. Viseren sidder lige ( og fast) og rammer ikke
skruerne.



Andersen [3650] (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 23-05-09 20:35

Rene´ har bragt dette til verden:
> Jeg har købt sådan 2 stk. for at synkronisere min Kawa ER5 :http://
> www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=133950
> Jeg satte dem på, som de skulle ifølge Haynes, på de 2 vaccumstudse på
> karburatorerne, men da jeg starter svinger viserne, som vinduesviskere
> under et skybrud. Ved ca. 2500 omdr. falder de til ro og begge ure
> viser det samme i vaccum, så det var jo fint.
> Men da jeg så piller urene af igen, står det ene ur på 5 in-Hg og det
> andet på næsten 1 psi.
> I vejledningen står der ikke noget om at "resette" urene og skalaen
> kan heller ikke drejes.
> Har jeg gjort noget forkert eller er urene bare ikke noget værd.???
> Jeg har prøvet at puste og suge i dem (følte mig lidt dum) uden at det
> fik viserne til at vende tilbage til 0.

Jeg må indrømme at Biltema er faldet i min agtelse. Syntes gennem årene
at deres produkter er blevet mere og mere ringe. Faktsik så ringe at
jeg ikke selv har handlet der de sidste 5-8 år. Hører bare fra flere og
flere at de har dårlige oplevelser med deres produkter.
Er det ligegyldige ting, så ok da. Men til vigtige målinger vil jeg kun
stole på instrumenter man ved er ok kvalitet.

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Steen Gruby (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-05-09 20:38

On Sat, 23 May 2009 11:00:52 -0700 (PDT), Rene´ <ren.sth@get2net.dk>
wrote:

Hej Rene.

>Jeg satte dem på, som de skulle ifølge Haynes, på de 2 vaccumstudse på
>karburatorerne, men da jeg starter svinger viserne, som vinduesviskere
>under et skybrud. Ved ca. 2500 omdr. falder de til ro og begge ure
>viser det samme i vaccum, så det var jo fint.

Vacummetre af den type har normalt "trangboringer" for at dæmpe
fluktureringen ved lave omdrejninger.
På mine ure er "trangboringen" en gummibøsning med et hul på 0,5 mm
der lader sig sammenpresse med en omløber således at dæmpningen kan
justeres.
Hvis den mangler vil nålen piske over skalaen som en vindusvisker, med
det kedelige resultat at man risikerer at den bliver slået løs på
instrumentakslen.

>Men da jeg så piller urene af igen, står det ene ur på 5 in-Hg og det
>andet på næsten 1 psi.
>I vejledningen står der ikke noget om at "resette" urene og skalaen
>kan heller ikke drejes.

Det kunne godt se ud til at viserne har slået sig løse.
Jeg kender ikke Biltema uret, og ud fra billedet kan jeg ikke se om
viserne kan løsnes og drejes på plads.

>Har jeg gjort noget forkert eller er urene bare ikke noget værd.???
>Jeg har prøvet at puste og suge i dem (følte mig lidt dum) uden at det
>fik viserne til at vende tilbage til 0.

Jeg tror jeg vil kalde det "urigtig behandling"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Rene´ (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 13:50

Der var ikke noget tilbehør til urene, så vil det sige at de er
uegnede til mc ??, og hvad med den måling jeg fik, kan jeg regne med
den??

André S Hansen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 23-05-09 20:58


"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:01800ef3-d2ea-4c19-8d77-3d09f5feb4cf@o18g2000yqi.googlegroups.com...
Der var ikke noget tilbehør til urene, så vil det sige at de er
uegnede til mc ??, og hvad med den måling jeg fik, kan jeg regne med
den??

har 2 af dem i skur, er sikker på de kan nulstilles.
Men kan ikke huske hvordan, henter dem lige.

Mvh
André S Hansen


André S Hansen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 23-05-09 21:31


"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4a18552e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> news:01800ef3-d2ea-4c19-8d77-3d09f5feb4cf@o18g2000yqi.googlegroups.com...
> Der var ikke noget tilbehør til urene, så vil det sige at de er
> uegnede til mc ??, og hvad med den måling jeg fik, kan jeg regne med
> den??
>
> har 2 af dem i skur, er sikker på de kan nulstilles.
> Men kan ikke huske hvordan, henter dem lige.
>
> Mvh
> André S Hansen

Nope må give dig ret skod ur, de kan ikke stilles, skynd dig ud med det lort
igen.

Nok derfor jeg købte, http://www.carbtune.co.uk/carbdtls.html nå ja ,og bike
fik 4 nader.

Bor du i aalborg kan vi nok finde ud af noget,

ellers lav en selv
http://devils.eng.fsu.edu/~rhunter/gs500/CarburetorBalancer.png med
indbygget dæmpning.

Mvh

André S Hansen



Steen Gruby (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-05-09 21:22

On Sat, 23 May 2009 12:50:09 -0700 (PDT), Rene´ <ren.sth@get2net.dk>
wrote:

Hej Rene.

>Der var ikke noget tilbehør til urene, så vil det sige at de er
>uegnede til mc ??, og hvad med den måling jeg fik, kan jeg regne med
>den??

Jeg vil ikke bedømme et produkt jeg ikke kender, så jeg vil holde mig
til det jeg ved.
Hvis du kigger her: http://www.boehm-synchrontester.de/
vil du se at Boehm advarer om de små reduktionshylser på deres
velkomstside.
Hvis du læser her: http://www.boehm-synchrontester.de/anleitung.html
Kan du se hvorledes man omgås instrumenter af den slags.

Som instrumenterne er nu vil jeg ikke stole på noget som helst

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 24-05-09 02:11

On 24 Maj, 09:49, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Sun, 24 May 2009 00:20:18 -0700 (PDT), Jan B
>
> <jan_buchw...@yahoo.dk> wrote:
>
> Hej Jan.
>
> >Køb et par slangeklemmer i en akvarieforretning. Ved at klemme
> >slangerne, dæmper du svingningerne. Bruger selv det system
>
> Ja, hvor svært kan det være
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958www.gruby.dk

Carbtune er nogle glasrør med en stålstang i hver. Det giver en
naturlig dæmpning og de er stabile og rolige. Kan godt anbefales, men
jeg kender ikke prisen.


--
/Hekto

N/A (24-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-05-09 10:08



Ib Jakobsen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 23-05-09 21:14

Rene´ skrev:
> Jeg har købt sådan 2 stk. for at synkronisere min Kawa ER5 :http://
> www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=133950
> Jeg satte dem på, som de skulle ifølge Haynes, på de 2 vaccumstudse på
> karburatorerne, men da jeg starter svinger viserne, som vinduesviskere
> under et skybrud. Ved ca. 2500 omdr. falder de til ro og begge ure
> viser det samme i vaccum, så det var jo fint.

Dem kan du ikke bruge til det formål. Som du har erfaret svinger viserne
i tomgang. de skal de for vakuumet svinger. dem man normalt bruger til
den slags synkroniseringer har en lille ventil på slangs så man kan
knibe flowet i slangen. Derfor er instrumentet ikke mere på nul. Det har
givet sig. Det er beregnet til et mere statisk tryk/vakuum. Noget andet
er at deres præcision nok ikke hjælper dig på vej. Skulle du endelige
bruge den model må du knibe slangen. Og kun bruge en måler som du
flytter frem og tilbage.







--
MVH
Ib Jakobsen

Rene´ (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 14:20

On 23 Maj, 22:14, Ib Jakobsen wrote:

> Dem kan du ikke bruge til det formål.

OK. Jeg prøver at se om Biltema vil tage dem retur.
Jeg har set et par hos Louis.de til ca. 50 euro, så dem hopper jeg på
i stedet for.
Tak for hjælpen ( og lærdommen )


Dan \"748\" Dethlefs~ (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 24-05-09 17:52

Rene´ skrev:
>
> OK. Jeg prøver at se om Biltema vil tage dem retur.
> Jeg har set et par hos Louis.de til ca. 50 euro, så dem hopper jeg på
> i stedet for.
> Tak for hjælpen ( og lærdommen )
>
>

Hvis du vil købe i DK
Bruger den selv og de virker fint på min 748
http://www.robertsmc.dk/emgo___karburator_synkroniseringssæt__19xxxx_-p-655.html

--
Dan Dethlefsen


Rene´ (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 14:33

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 23 May 2009 12:50:09 -0700 (PDT), Rene´ <ren....@get2net.dk>
> wrote:
>
> Hej Rene.
>
> >Der var ikke noget tilbehør til urene, så vil det sige at de er
> >uegnede til mc ??, og hvad med den måling jeg fik, kan jeg regne med
> >den??
>
> Jeg vil ikke bedømme et produkt jeg ikke kender, så jeg vil holde mig
> til det jeg ved.
> Hvis du kigger her:http://www.boehm-synchrontester.de/
> vil du se at Boehm advarer om de små reduktionshylser på deres
> velkomstside.
> Hvis du læser her:http://www.boehm-synchrontester.de/anleitung.html
> Kan du se hvorledes man omgås instrumenter af den slags.
>
> Som instrumenterne er nu vil jeg ikke stole på noget som helst
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958www.gruby.dk

Nej, jeg glemmer alt om den måling og tager en ny, når jeg har fået et
andet sæt.
Kan se at Louis også har Boehm til ca. 85 Euro.

Steen Gruby (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-05-09 21:49

On Sat, 23 May 2009 13:33:16 -0700 (PDT), Rene´ <ren.sth@get2net.dk>
wrote:

Hej Rene.

>
>Nej, jeg glemmer alt om den måling og tager en ny, når jeg har fået et
>andet sæt.

Det ville jeg også gøre i dit sted.

>Kan se at Louis også har Boehm til ca. 85 Euro.

Boehm urene fås som enkeltstyk, dual setup og quatro.
Jeg roder mest med min Paso, og det er en V2, så mine ure er dual.
Man kan synkronisere fire cylindrede motorer med dem ved at tage de to
midterste cylindre først, og så sammenligne de yderste med naboen.
Det kræver dog at man tager en kontrolmåling inden der siges OK.
Jeg skal dog indrømme at der hænger et sæt med fire kviksølvsøjler i
værkstedet hvis det sku' knibe, selv om det ikke er politisk korrekt


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

N/A (24-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-05-09 10:08



Rene´ (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 14:42

André S Hansen wrote:

> Nope må give dig ret skod ur, de kan ikke stilles, skynd dig ud med det lort
> igen.

Ja, kan godt se, efter at have læst Gruby´s links, at de her ure ikke
er noget værd til mc.

> Nok derfor jeg købte,http://www.carbtune.co.uk/carbdtls.htmlnå ja ,og bike
> fik 4 nader.
>
> Bor du i aalborg kan vi nok finde ud af noget,

Bor ved Næstved.
Jeg læser lidt mere om Boehm og Carbtune, da det nok bliver en af dem
jeg vælger.

André S Hansen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 23-05-09 21:50


"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i meddelelsen
news:ed3ccc28-57e3-4e34-ae5f-5212fd560c63@m19g2000yqk.googlegroups.com...
André S Hansen wrote:

> Nope må give dig ret skod ur, de kan ikke stilles, skynd dig ud med det
> lort
> igen.

Ja, kan godt se, efter at have læst Gruby´s links, at de her ure ikke
er noget værd til mc.

> Nok derfor jeg købte,http://www.carbtune.co.uk/carbdtls.htmlnå ja ,og bike
> fik 4 nader.
>
> Bor du i aalborg kan vi nok finde ud af noget,

Bor ved Næstved.
Jeg læser lidt mere om Boehm og Carbtune, da det nok bliver en af dem
jeg vælger.

Ja der må stå, hvad omdregning motorcykel skal stå på ved måling, i haynes
,og efter måling, byt de 2 slanger rundt, for at se om den måler det samme.

Mvh
André S Hansen



Rene´ (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-05-09 15:20

Steen Gruby wrote:

> Jeg skal dog indrømme at der hænger et sæt med fire kviksølvsøjler i
> værkstedet hvis det sku' knibe, selv om det ikke er politisk korrekt

Må sige at Carbtune virker meget brugervenligt, og med den rimelige
kurs på £ er det højst sandsynligt den jeg vælger.

Steen Gruby (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 23-05-09 22:29

On Sat, 23 May 2009 14:20:25 -0700 (PDT), Rene´ <ren.sth@get2net.dk>
wrote:

Hej Rene.
>
>Må sige at Carbtune virker meget brugervenligt, og med den rimelige
>kurs på £ er det højst sandsynligt den jeg vælger.

Jeg kan ikke råde dig - Jeg kender ikke Carbtune.
Du skal vælge det du mener er det rigtige for dig.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

N/A (24-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-05-09 10:08



Jan B (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan B


Dato : 24-05-09 01:20

Køb et par slangeklemmer i en akvarieforretning. Ved at klemme
slangerne, dæmper du svingningerne. Bruger selv det system

Steen Gruby (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-05-09 08:49

On Sun, 24 May 2009 00:20:18 -0700 (PDT), Jan B
<jan_buchwald@yahoo.dk> wrote:

Hej Jan.

>Køb et par slangeklemmer i en akvarieforretning. Ved at klemme
>slangerne, dæmper du svingningerne. Bruger selv det system

Ja, hvor svært kan det være

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jacob (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-05-09 10:08

Jan B skrev:
> Køb et par slangeklemmer i en akvarieforretning. Ved at klemme
> slangerne, dæmper du svingningerne. Bruger selv det system

Jeps, det virker fint. Jeg bruger det også :)

- Jacob

Ivar (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 24-05-09 10:05

Rene´ skrev:

> Men da jeg så piller urene af igen, står det ene ur på 5 in-Hg og det
> andet på næsten 1 psi.

De er banket i stykker, og bør smides ud. Du kan dog forsøge at
få viseren tilbage til nul.

Du kunne måske få et brugbart resultat ud af dem, hvis du havde
sat en klemme på slangen, så kun ganske lidt luft kom igennem
slangen. Klemmen skule være så tæt på manifolden som muligt, så
resten af slangen virkede som buffer. Man skulle starte med
at lukke helt for luften, og så åbne ganske langsomt, til
viserne svinger ganske lidt. Om det er praktisk muligt ved
jeg ikke. Det optimale er selvfølgelig ure med justerbar
ventil, som beskrevet i andre indlæg.


Ivar Magnusson



Jacob (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-05-09 10:07

Ivar skrev:
> Rene´ skrev:
>
>> Men da jeg så piller urene af igen, står det ene ur på 5 in-Hg og det
>> andet på næsten 1 psi.
>
> De er banket i stykker, og bør smides ud. Du kan dog forsøge at
> få viseren tilbage til nul.
>
> Du kunne måske få et brugbart resultat ud af dem, hvis du havde
> sat en klemme på slangen, så kun ganske lidt luft kom igennem
> slangen. Klemmen skule være så tæt på manifolden som muligt, så
> resten af slangen virkede som buffer. Man skulle starte med
> at lukke helt for luften, og så åbne ganske langsomt, til
> viserne svinger ganske lidt. Om det er praktisk muligt ved
> jeg ikke. Det optimale er selvfølgelig ure med justerbar
> ventil, som beskrevet i andre indlæg.
>
>
> Ivar Magnusson
>
>

Det er praktisk muligt - jeg benyttede metoden på min gamle XJ600 (med
biltema-urene), og det virkede fint.

- Jacob

Ukendt (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-09 10:31

On Sun, 24 May 2009 11:04:54 +0200, Ivar wrote:

> Det optimale er selvfølgelig ure med justerbar
> ventil, som beskrevet i andre indlæg.

Eller den elektronisk dæmpede differensmåling, som er både billigere, og
mere nøjagtig, men som kræver en lille indsats med en loddekolbe á fire
ledninger, og et multimeter.

http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/vacuum/index.html

Bemærk: Man behøver ikke andet end trykføleren, og et multimeter, den viste
elektronik er for tilpasningen til mit gamle tavleinstrument.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Steen Gruby (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-05-09 22:12

On Sun, 24 May 2009 11:30:50 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.
>
>Eller den elektronisk dæmpede differensmåling, som er både billigere, og
>mere nøjagtig, men som kræver en lille indsats med en loddekolbe á fire
>ledninger, og et multimeter.
>
>http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/vacuum/index.html
>
>Bemærk: Man behøver ikke andet end trykføleren, og et multimeter, den viste
>elektronik er for tilpasningen til mit gamle tavleinstrument.

Og endnu en af Orlas forunderlige konstruktioner
Hvis man nu laver den i x4 version med lysdiodesøjler har man et
virkelig fint instrument.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

p.jarnbak (25-05-2009)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 25-05-09 10:53

> Eller den elektronisk dæmpede differensmåling, som er både billigere, og
> mere nøjagtig, men som kræver en lille indsats med en loddekolbe á fire
> ledninger, og et multimeter.
>
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/vacuum/index.html
>

Det er det jeg bruger til min k1100,en twinmax
http://www.twinmax.de/
M.v.h. Palle



N/A (24-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-05-09 10:08



Ukendt (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-09 12:01

Hej Rene.

Køb carbtune, det er det eneste rigtige :)
Lækkert værktøj, som du kan bruge i mange år frem :)

Mvh
Morten



KentBM (24-05-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 24-05-09 18:38

Morten Juel skrev:
> Hej Rene.
>
> Køb carbtune, det er det eneste rigtige :)
> Lækkert værktøj, som du kan bruge i mange år frem :)
>
Se www.carbtune.com.


--

Kent

N/A (24-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-05-09 17:52



pnyb2@hotmail.com (24-05-2009)
Kommentar
Fra : pnyb2@hotmail.com


Dato : 24-05-09 14:54

Jeg har lavet mit eget gasspjæls-synk-værktøj vha et bræt, 3 mm klar
plastslange og en slat motorolie, se http://www.powerchutes.com/manometer.asp
Det virker forrygende på min Suzuki DL650 (V2 motor med sprøjt) -
meget fintfølende, og skulle motoren slubre den lille slat olie i sig,
så går det nok...

God fornøjelse.

Mvh: Peter

Ivan Nielsen (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 25-05-09 11:23

Jeg har købt sådan 2 stk. for at synkronisere min Kawa ER5 :http://
www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=133950 .....

Hva´ så - var det Teknik-idiot eller skod-ure?


--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

som har et sæt ure fra MC-nøglen, som du da bare kan låne hvis du er i
nærheden af Næstved.



Rene´ (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 25-05-09 11:39

On 25 Maj, 12:23, "Ivan Nielsen" wrote:

> Hva´ så - var det Teknik-idiot eller skod-ure?  

Det var vist lidt af en blanding. Det ville have været en god ting,
hvis der i vejledningen havde stået at slangen skulle klemmes for at
undgå svingninger.
Ifølge vejledningen er det bare at koble uret på en vaccumstuds/
slange på motoren.
Men nu er jeg jo blevet meget klogere, og Biltema gav mig mine penge
tilbage, så kunderservicen kan man ikke klage over.

N/A (28-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-05-09 09:41



N/A (28-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-05-09 09:41



Rene´ (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 27-05-09 13:08

Har lige bestilt Carbtune Pro 4 til ca. 540 dkr.

Torben Scheel (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-05-09 07:28

Rene´ wrote:
> Har lige bestilt Carbtune Pro 4 til ca. 540 dkr.

Gosh! Hvor?

--
vh
Torben

N/A (28-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-05-09 07:28



Rene´ (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 28-05-09 01:52

Torben Scheel wrote:
> Rene´ wrote:
> > Har lige bestilt Carbtune Pro 4 til ca. 540 dkr.
>
> Gosh! Hvor?
>
> --
> vh
> Torben

http://www.carbtune.com/
63 £ med fragt.
63 x 8,55 = ca. 540kr.


Torben Scheel (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-05-09 09:41

Rene´ wrote:
> Torben Scheel wrote:
>> Rene´ wrote:
>>> Har lige bestilt Carbtune Pro 4 til ca. 540 dkr.
>> Gosh! Hvor?
>>
>> --
>> vh
>> Torben
>
> http://www.carbtune.com/
> 63 £ med fragt.
> 63 x 8,55 = ca. 540kr.
>
thx!

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste