Et pilråddent sundhedssystem
Fra : Joakim

Dato : 22-05-09 07:11

Seneste eksempel:

http://politiken.dk/indland/article716311.ece

Men heldigvis ser det ud til at alvorligt syge patienter snart kan fravælge
det elendige danske sygehusvæsen og modtage sygdomsbehandling i EU.

http://www.berlingske.dk/article/20090518/danmark/705170067/

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-09 10:07

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> fravælge
> det elendige danske sygehusvæsen og modtage sygdomsbehandling i EU.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja slug maddingen, så sidder du på krogen!

Kan du ikke se at hvis man udflytter sundhedsvæsenet til EU så bidrager det
til opløsningen af Danmark Så sidder man endelig på krogen:"Vil du ud af EU?
Nå så kan du jo ikke blive hospitalsbehandlet for alle vores hospitaler er
udflyttet til EU!"

MvH
Jens

Fra : Joakim

Dato : 22-05-09 15:07

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det til opløsningen af Danmark Så sidder man endelig på krogen:"Vil du ud
> af EU? Nå så kan du jo ikke blive hospitalsbehandlet for alle vores

Nu udflytter man jo ikke hospitalerne til EU. Men det er rigtigt at en del
danske hospitalsafdelinger vil blive nedlagt. Og det er vist meget godt det
samme, når de alligevel ikke har ekspertisen eller ressourcerne til at
udføre visse komplicerede operationer.

Kunne DU tænke dig at komme "under kniven" på sådan en afdeling?

Det gælder om tilbyde alvorligt syge patienter den bedste behandling og
dermed forbedre deres overlevelseschancer og hvis det er i EU, so be it.

Ja, jeg tror ligefrem at jeg vil stemme radikalt til europaparlamentsvalget:

"Med sin udmelding bakker sundhedsministeren reelt op om centrale elementer
i et kontroversielt udspil fra de Radikales spidskandidat til
europaparlamentsvalget, Sofie Carsten Nielsen. Hun vil efter valget gå til
EU-Kommissionen for at få lavet en detaljeret kortlægning af, hvor i Europa
man er bedst til at udføre de mest komplicerede operationer, der er dyre for
de små lande at have ekspertise og udstyr til selv".

Og hun ser vist i øvrigt også ret godt ud.