Opretning af bukket skrueaksel og nye prop~
Fra : claus b.p.

Dato : 22-05-09 09:26

Skulle andre være så uheldige som jeg, at få bukket en skrueaksel, så kan
jeg oplyse om at www.marineshaft.com i Hirtshals kan rette aksler op.
Min er 5/4" stålaksel på knap 2,5 meter, og konus i begge ender, så den
ville have kostet en formue at få fremstillet. Det var ikke helt billigt at
få den rettet op, men dog langt billigere end at købe en ny. Efter
prøvesejlads kan jeg konstatere at den er perfekt rettet op.

Jeg har forsynet akslerne med spritnye propeller fra "Michigan Wheel", som
jo kan skaffes gennem Korsør, men til en langt gunstigere pris fra
www.centerline.se hvor de yder en særdeles fin og kompetent service.

Jeg har intet tilhørsforhold til nævnte firmaer, så det er udelukkende en
oplysning til de bådejere der synes, at kvalitet ikke nødvendigvis skal
koste rumfartspriser, hvilket vi jo tidligere har haft tråde om, at visse
leverandører åbenbart ikke er enige i.

Mvh. Claus