Bip-lyde ved opstart?
Fra : TVL

Dato : 30-07-01 23:29

Jeg ved ikke, om der er nogen, der har nogle gode forslag til, hvad der kan
gøres ved min computer? Da den ofte ikke vil starte op, den siger en masse
bip-lyde og tænder ikke min skærm, og starter ikke Windows op? Reset´er jeg
nogle/mange gange tænder den skærmen og så kører den perfekt!
Jeg har prøvet med et andet grafikkort, men det gav samme resultat!

Gode forslag/råd modtage meget gerne, mvh. Thomas

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-07-01 23:38

"TVL" <thomasvogn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Gode forslag/råd modtage meget gerne, mvh. Thomas

Der er en mening med de beep-lyde. Kombinationen af lange og korte lyde
betyder forskellige ting. Hvis du angiver kombinationen er det muligt at
identificere fejlen.

/Chr

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 00:11

Der er to forskellige lyde - og jeg kan ik huske hvilken en der hører til
hvad MEN de betyder følgende:
Enten er den gal med grafikkortet
ELLER ram'en.

Mvh

Christian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-07-01 00:55

"Christian Jørgensen" <webmaster@gubbar.dk> wrote in message
> Der er to forskellige lyde - og jeg kan ik huske hvilken en der hører til
> hvad MEN de betyder følgende:
> Enten er den gal med grafikkortet
> ELLER ram'en.

Mjae... der er nu mere end to lyde. Det første man skal finde ud af er
bundkortets BIOS type. Derefter ka' man ta' et kik på
http://www.bioscentral.com/ I "BIOS beep codes" menuen til højre kan man så
læse hvad lydene betyder.

- Lars

Fra : Madsen

Dato : 31-07-01 00:32

> [...]

> Jeg har prøvet med et andet grafikkort, men det gav samme resultat!
>
> Gode forslag/råd modtage meget gerne, mvh. Thomas

Du kunne evt. tjekke følgende side og se om du kan spore dig frem
til hvad det er den prøver at fortælle dig :)

<http://www.clickx3.com/images/POST%20Errors_1.html>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 01:22

Damn der er sku egentlig mange lyde... LOL

Christian