MP3 uden PC Suite?
Fra : Carsten Andersen

Dato : 21-05-09 11:14

Hej,

Efter at have købt en Nokia 5320, flyttede vi SD-kortet fra den gamle 5310
over i den nye for at kunne benytte de billeder og MP3 filer som ligger
herpå. Hverken billeder eller musik kan ses/afspilles, har prøvet at "Opdate
musikbibliotek" uden held, der står stadig 0 sange (SD-kortet indeholder ca
40 sange). Vi har fået overført lidt musik via PC-Suite, men det er sgu
noget besværligt når man er vandt til at kunne flytte det over med
stifinder. Er der en løsning på vores problem, så vi kan bruge stifinder
istedet for pc suite, og se filerne på telefonen?
Jeg har selvfølgelig brugt tid på at google problemet inden jeg skrev her

mvh

Carsten Andersen

Fra : Janner

Dato : 21-05-09 12:08

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stifinder istedet for pc suite, og se filerne på telefonen?
> Jeg har selvfølgelig brugt tid på at google problemet inden jeg skrev her

Altså hvis du kan benytte pc suite har du kontakt til mobilen fra PC'en
ikke`?
Så dukker SD kortet vel op som et "drev" i denne computer ikke? Så er det
vel bare bruge copy/paste til musik filerne.
Alternativt køb en kort læser den koster jo tæt på gratis nu til dags.

Fra : Christen Fihl

Dato : 21-05-09 12:12

> Alternativt køb en kort læser den koster jo tæt på gratis nu til dags.

Det sidste har han vel prøvet, da han skriver:

Fra : Carsten Andersen

Dato : 21-05-09 12:14

> [...]
> vel bare bruge copy/paste til musik filerne.
> Alternativt køb en kort læser den koster jo tæt på gratis nu til dags.

Ja, den del af det virker fint. Når jeg har overført filerne til telefonen
(Som optræder som et drev i stifinder), kan de ikke ses og afspilles i
telefonen, og ved opdatering af biblioteket i telefonen, viser den bare 0
sange. Måske jeg bare skulle finde mig til rette med PC Suite, det er dælme
langsomt men det fungerer da.

Carsten

Fra : Leif Neland

Dato : 21-05-09 12:23

Carsten Andersen skrev:
> [...]
> istedet for pc suite, og se filerne på telefonen?
> Jeg har selvfølgelig brugt tid på at google problemet inden jeg skrev her

Har du en kortlæser?
I så fald ville jeg prøve:

1: Kort i kortlæser
2: Hent filer ud
3: Kort i ny telefon
4: Formatter kort hvis man kan det
5: Læg en ny mp3 og tag et nyt billede.
6: Kort i kortlæser
7: Find den ny mp3 og billede
8: Læg filerne fra punkt 2 i de mapper, der er fundet i punkt 7
9: Kort i ny telefon.
10: Opdater musikbibliotek
11: Rapporter tilbage

Leif