Dækningsproblemer ved mast på den a
Fra : Z

Dato : 16-05-09 22:07

Jeg har pt. Bibob som mobiludbyder. Jeg mener at have oplevet
dækningsproblemer ligesiden der blev sat en sonofonmast op på taget på
den anden side af gaden. Jeg bor på 4. sal, så den starter lige i
øjenhøjde.

Kan det have en sammenhæng?

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-05-09 12:31

Z wrote:
> [...]
> dækningsproblemer ligesiden der blev sat en sonofonmast op på taget på
> den anden side af gaden. Jeg bor på 4. sal, så den starter lige i

Du må ikke hænge mig op på det, men jeg mener faktisk godt et
radiosignal kan være for kraftigt, og det kunne vel meget vel have noget
med problemet at gøre. Prøv at kontakte kundeservice, eventuelt direkte
hos Sonofon, frem for BiBob, da det jo er Sonofon der har teknikkerene
siddende. (Sonofon kundeservice har 7212 7212.)

- Chano Andersen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-05-09 16:17

Chano Andersen skrev den 17-05-2009 13:31:

> [...]
> hos Sonofon, frem for BiBob, da det jo er Sonofon der har teknikkerene
> siddende. (Sonofon kundeservice har 7212 7212.)

Kontakter du også Arla, når det er Føtex som har solgt en mælk som er
for dårlig?

sagt på en anden måde: Man kontakter naturligvis sin serviceudbyder,
som ved leverandørforhold naturligvis kontakter sin leverandør.
Leverandøren har intet med slutbrugerens kunde at gøre.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-05-09 19:47

Carsten Riis wrote:
> Kontakter du også Arla, når det er Føtex som har solgt en mælk som er
> for dårlig?

Nej, men i brugsen når der står Xtra på mælken ville jeg godt kunne
finde på at kontakte Arla, hvis den er dårlig, for det er TYDELIGT det
er dem der laver det.

> sagt på en anden måde: Man kontakter naturligvis sin serviceudbyder,
> som ved leverandørforhold naturligvis kontakter sin leverandør.
> Leverandøren har intet med slutbrugerens kunde at gøre.

Det kommer an på hvordan man har lavet arrangementet. Hvor jeg arbejder
fungere det på begge måder, både hvor vi er skjult leverandør og ikke
har kundekontakten, og hvor vi har den direkte kundekontakt, og kunderne
ved vi står bag.

- Chano Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 18-05-09 18:36

Z skrev:
> [...]
> dækningsproblemer ligesiden der blev sat en sonofonmast op på taget på
> den anden side af gaden. Jeg bor på 4. sal, så den starter lige i

Prøv at pakke telefonen ind i sølvpapir

Leif

Fra : Z

Dato : 19-05-09 00:02

> Prøv at pakke telefonen ind i sølvpapir

Ja, eller bare lave en spids hat af sølvpapir med det samme?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-05-09 11:44

On 16 Maj, 23:06, Z <sv...@gruppen.invalid> wrote:
> [...]
> dækningsproblemer ligesiden der blev sat en sonofonmast op på taget på
> den anden side af gaden. Jeg bor på 4. sal, så den starter lige i

Det kan måske tænkes at masten ikke er aktiveret endnu, men måske
sender ud på nettet og derfor overstyre de andre master der ligger
længere væk?

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-05-09 19:48

Bjarke Hansen wrote:
> Det kan måske tænkes at masten ikke er aktiveret endnu, men måske
> sender ud på nettet og derfor overstyre de andre master der ligger
> længere væk?

Det ville være temmelig dumt af udbyderen at tænde for en mast, så den
kan forstyrre andre. Mon ikke man forhindre at telefoner melder sig på
master de ikke kan bruge til noget?

- Chano Andersen

Fra : Z

Dato : 20-05-09 12:51

> Det ville være temmelig dumt af udbyderen at tænde for en mast, så den
> kan forstyrre andre. Mon ikke man forhindre at telefoner melder sig på
> master de ikke kan bruge til noget?

Nå, Sonofon mener ikke at det burde være et problem.
Takker for svar i gruppen.